فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌ها خبر داد؛

وجود ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور

عصر خودرو- پیرنون با بیان این که ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۸۵ نقطه پر تصادف است.

وجود ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: میزان اعتبارات برای نگهداری و حفظ راه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته به طوری که برای یک هزار و 585 نقطه حادثه خیز 200 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.
    پیرنون مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته و همچنین در کشور‌های در حال توسعه هزینه نگهداری راه‌ها 2 تا 6 درصد هزینه احداث سالیانه آن‌ها است، گفت: هزینه احداث راه‌ها طبق نرم جهانی 2 تا 6 درصد است، اما با توجه به کاهش اعتبارات در این بخش هزینه نگهداری آن‌ها به طور معمول کمتر است.
    او با بیان اینکه طبق اولویت بندی که برای پروژه‌ها انجام می‌شود نگهداری از آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، اما همواره سعی شده سطح سرویس قابل قبولی در راه‌ها به رانندگان و مسافران ارائه شود.

    پیرنون توضیح داد: امسال هم همانند سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های اعتباری که وجود داشته اولویت نگهداری به راه‌های برخی از استان‌ها تخصیص یافته است.
    مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: به طور مثال اگر برای یک مسیر 10 میلیارد تومان هزینه احداث ارائه شود 200 تا 60 میلیون تومان از آن برای نگهداری صرف می‌شود، اما در سال‌های گذشته با توجه به وضعیت شرایط اقتصادی میزان اعتبارات بسیار محدودتر شده است.بیشتر بخوانید: افزایش 18.4 درصدی تردد‌های جاده‌ای نسبت به روز گذشته
    او با بیان این که 3 هزار و 392 نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و 585 نقطه پر تصادف بوده و مابقی مربوط به نقطه‌های کم تصادف بوده است.

    پیرنون بیان کرد: امسال 251 نقطه پر تصادف را سازمان راهداری به ما اعلام کرده و 65 نقطه رفع نقص شده است همچنین 353 نقطه از این موارد آشکار سازی شده که به زودی با تخصیص اعتبارات کافی این نقاط هم شناسایی و برطرف می‌شود.
    مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در سراسر کشور نقاط حادثه خیز به صورت پراکنده وجود دارد و برای رفع یک هزار و 585 نقطه حادثه خیز 6 هزار میلیارد تومان نیاز است، اما تنها 200 میلیارد تومان جهت رفع این نقاط به ما اختصاص داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو