فونیکسریمکسبهتام

چرا برنامه‌های رشد تولید خودرو در سال گذشته محقق نشد؟

عصرخودرو: معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت دلایل عدم تحقق برنامه رشد تولید خودروسازان در سال گذشته را اعلام کرد.

چرا برنامه‌های رشد تولید خودرو در سال گذشته محقق نشد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن صالحی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که دلیل عدم تحقق برنامه های رشد تولید خودروسازان در سال گذشته چه بود؟ اظهار کرد: رشد تولید خودروسازان در سال گذشته حدود 4.3 درصد بود، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به طور 100 درصد برنامه های رشد تولید خود را محقق کنند.

    وی با بیان این که دلایل مختلفی در این خصوص مطرح است، خاطرنشان کرد: خودروسازان در حوزه هایی همچون تامین نقدینگی با مسائلی روبرو بودند که امیدواریم به مرور حل شود. به هر حال محدودیت هایی وجود دارد که موجب شد تولید نسبت به برنامه های پیش بینی شده، کاهش یابد.


    معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به هر حال زمانی که بازار خودرو وجود دارد و خودروساز می تواند تولیداتش را بفروشد، نباید مشکل خاصی در تولید و فروش خودرو وجود داشته باشد، بنابراین برخی مشکلات نیز به مرور حل خواهد شد.


    به گزارش ایسنا، طبق آمار منتشر شده، سال گذشته خودروسازان نتوانستند برنامه های خود در زمینه رشد تولید را به طور کامل محقق کنند.


    همچنین در نخستین ماه امسال تولید خودرو به پایین ترین سطح خود طی سه سال اخیر کاهش یافت؛ به گونه ای که تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 32.6 درصدی به 57 هزار و 603 دستگاه رسید که نسبت به فروردین سالهای 1389 و 1388 به ترتیب 31.3 و 15.8 درصد کاهش نشان می دهد.


    پیش از این دبیر انجمن خودروسازان ایران دلایل کاهش تولید خودرو در فروردین ماه امسال را به مجموعه ای از عوامل داخلی و خارجی مرتبط دانسته بود.


    به گفته دبیر انجمن قطعه سازان نیز ایجاد مشکل در چرخه تامین قطعات خودرویی از مهمترین دلایل کاهش تولید خودرو در فروردین ماه امسال بوده است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو