فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۷۷۲»

کیفیت سوخت توزیعی در شهر تهران کاملا مطابق استاندارد است

عصر خودرو- مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن رد شایعه‌ها درباره بالا بودن گوگرد بنزین توزیعی در سطح شهر تهران گفت: کیفیت سوخت توزیعی در این کلانشهر کاملا مطابق استانداردهای سوخت یورو ۴ است و آمادگی داریم در حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط کیفیت سوخت‌ جایگاه‌ها را آزمایش کنیم.

کیفیت سوخت توزیعی در شهر تهران کاملا مطابق استاندارد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کرامت ویس‌کرمی درباره انتشار برخی شایعات مبنی بر افزایش گوگرد بنزین توزیعی در سطح شهر تهران تا سه برابر حد مجاز گفت: در نمونه‌گیری‌های ثانویه‌ای که روز شنبه، 30 شهریور ماه از سوخت توزیعی در چند جایگاه عرضه در سطح شهر تهران انجام شد، نه تنها گوگرد هیچ کدام از نمونه‌ها به عدد 50 پی‌پی‌ام (حد مجاز گوگرد) نمی‌رسید، بلکه در بسیاری از موارد این عدد از این رقم نیز کمتر بود که نتایج و مستندهای آزمایشگاهی آن نیز به سازمان‌های مربوطه ارسال شده است.

    وی با تاکید بر این‌که سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست تنها مراجع رسمی هستند که ‌می‌توانند درباره کیفیت سوخت توزیعی اظهارنظر رسمی کنند، گفت: واحد کنترل کیفیت مدیریت تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت روزانه کیفیت سوخت توزیعی در سطح شهر تهران و همه کلانشهرها و شهرهای کشور از انبار تا جایگاه را پایش می‌کند و در صورتی که کوچک‌ترین تغییراتی در گوگرد و اکتان و دیگر شاخص‌های سوخت مشاهده شود از انتقال فرآورده به جایگاه‌های عرضه جلوگیری می‌شود.

    مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه کنترل کیفیت سوخت و آزمایش‌هایی که در این زمینه در آزمایشگاه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود، کاملا تخصصی است و دقت بسیار بالایی دارد، گفت: این آزمایش‌ها با نمونه‌گیری مستمر در انبارها، مخازن خودروها و در جایگاه‌ها (با حضور نمایندگان دیگر مراجع) به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود.

    آمادگی داریم کیفیت سوخت را آزمایش کنیم

    ویس کرمی گفت: این آمادگی را داریم تا با حضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، سوخت‌ هر جایگاهی در سطح شهر تهران را که مدنظر آنها باشد، نمونه‌گیری و آزمایش کنیم.

    بنا بر اعلام وزارت نفت، وی با اشاره به تکلیف هیئت دولت برای توزیع سراسری بنزین یورو 4 در همه جایگاه‌های سطح شهر تهران و کلانشهرها افزود: هم‌اکنون در بیش از 1000 جایگاه عرضه سوخت در سطح کشور که شامل همه جایگاه‌های سطح شهر تهران و کلانشهرها و برخی شهرهای بزرگ است، فرآورده بنزین یورو 4 توزیع می‌شود که بالغ بر روزانه 30 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور است.

    وی تاکید کرد: همچنین به صورت میانگین روزانه بیش از 28 میلیون لیتر نفت‌گاز با کیفیت یورو 4 در 1400 جایگاه در سطح کلانشهرها و مسیرهای مواصلاتی مهم کشور توزیع می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو