فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران:

امیدوارم روزی تهران از سلطه خودروها رها شود

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: امیدوارم روزی شهر تهران را از سلطه خودروها رها کنیم. این شهر برای انسان ها طراحی شده و آنها باید در اولویت قرار گیرند.

امیدوارم روزی تهران از سلطه خودروها رها شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیروز حناچی در مراسم اعطای دوچرخه شهری به دانش آموزان که در مدرسه ابوریحان بیرونی در منطقه 17 برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و مربیان و معلمین حاضر در جلسه گفت: همه ساله آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس است، جنگ فی نفسه ارزش نیست ولی وقتی برای هدف بالایی دفاع کنیم می تواند باعث اعتلا و افتخار کشور باشد. در دوران جنگ تحمیلی نقش دانش آموزان در جبهه ها بی بدیل بود.

    وی با بیان خاطره ای خطاب به دانش آموزان حاضر گفت:  من وقتی شما را در صف می بینم یاد دوره دانش آموزی خودم می افتم. در اولین سال جنگ وقتی ما مدرسه را برای آغاز سال تحصیلی آماده می کردیم صدام به تهران حمله و فرودگاه مهرآباد را بمباران کرد. به یاد دارم یکی از جنگنده ها آنقدر با ارتفاع پایین در سطح شهر پرواز کرد که در چهار راه نواب من حتی می توانستم خلبان و کلاه سفیدی که بر سر داشت را ببینم. اما امام رحمت الله علیه خیلی زود آرامش را به جامعه برگرداند و نیروی هوایی ما به سرعت پاسخ دشمن را داد. هدف آنها از این حمله ایجاد ارعاب بین مردم بود اما این حرکت به انسجام و اقتدار ملی انجامید.

    وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس نقش دانش آموزان در جبهه ها بی بدیل بود گفت: وقتی به فیلم های آن زمان مراجعه کنید می بینید رزمنده ای در اسارت به خانم خبرنگار هندی تذکر می دهد که حجابش را رعایت کند و می گوید که با او مصاحبه نمی کند و آن دانش آموز امروز نماینده مجلس و استاد دانشگاه  است. انشاءاله شما هم در آینده به عرصه های مدیریتی کشور می آیید و اگر از این روزها به خوبی استفاده کنید می توانید بخشی از مدیریت کشور را به عهده بگیرید و امیدوارم این امانت را که خون هزاران شهید و جانفشانی مادران و پدران شهدا به پای آن ریخته شده است، به خوبی به آیندگان بسپارید.

    حناچی به مراسم اهدای دوچرخه به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در مدرسه شما می افتد نمادین ولی بسیار خوش آیند است. آنها که در سن ما هستند می دانند زمانی در شهرهای ما این قدر خودرو وجود نداشت و خیلی ها دوچرخه داشتند. باید کاری کنیم که باز هم این اتفاق بیفتد، وقتی 80 آلودگی شهر ما متعلق به خودروهای فسیلی و 40 درصد مربوط به خودروهای شخصی است می توان با استفاده از دوچرخه این آلودگی را کم کرد. هر کسی که برای طی مسیر پیاده روی کند و یا از دوچرخه و یا ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند یعنی یک خودرو از سطح  شهر کم شده است،   کشورهای موفق دنیا هم این کار را کرده اند.

    وی افزود: اگر سلامت می خواهیم باید این مسیر را برویم، ما در شهرداری تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم. امیدوارم این حرکت جریان سازی کند و ما روزی شهر تهران را از سلطه خودروها رها کنیم. این شهر برای انسان ها طراحی شده و آنها باید در اولویت قرار گیرند.

    پیش از سخنان شهردار تهران، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت یاد شهیدان و دفاع مقدس و ضمن اشاره به مراسم اهدای دوچرخه به دانش آموزان گفت: این یک اتفاق عادی نیست، تحول در مدارس و بخش های آموزشی تحول های بزرگ را در جامعه به دنبال دارد.

    وی افزود: برای یک آموزش باکیفیت باید دانش آموزان سالمی داشته باشیم که سلامت جسمی و روحی داشته باشند. این کار بزرگ فرهنگی در راستای توسعه و تضمین نیروی انسانی و سلامت اوست.   این یک کار فرهنگی بزرگ است و یکی از مهمترین نتایج تعامل شهرداری با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران.

    شهردار منطقه 17: آمادگی داریم دوچرخه های بیشتری به دانش آموزان تحویل دهیم

    محمود کلهری شهردار منطقه 17 هم در این مراسم گفت: خوشحالیم که دارالشهدای تهران باز هم پیشتاز شد و در جایی که سلامتی مردم در میان است ما پیش قدم شدیم. به عنوان اولین دبیرستان که به کمپین سه شنبه های بدون خودرو پیوستیم و در طول هفته این دانش آموزان عزیز که دغدغه کشور را دارند از منزل تا مدرسه و بالعکس را با دوچرخه طی خواهند کرد.

    وی افزود: با درخواست و همراهی آموزش و پرورش استان تهران 100 دوچرخه به این طرح اختصاص داده ایم. سی دوچرخه هم بچه ها می آورند و هفت مربی هم اعلام آمادگی کردند که به این طرح بپیوندند. به هر حال ما آمادگی داریم دوچرخه های بیشتری تهیه کنیم و تحویل دهیم.

    کلهر گفت: آقای حناچی در گفت و گویی که با ایشان داشتیم دغدغه سلامت دانش آموزان را داشت و ما هم این مساله را در نظر داریم و بر همین اساس همه دوچرخه ها بیمه شده اند و نیز دانش آموزان ملزم به استفاده از کلاه ایمنی هستند.

    وی در پایان اعلام کرد که در آخر این ماه چندین پروژه خدماتی و عمرانی در منطقه 17 افتتاح خواهد شد.


    بیمه دوچرخه سواران دانش آموز

    به گزارش مهر، محسن پورسید آقایی نیز صبح امروز در حاشیه تحویل صد دستگاه دوچرخه به یک دبیرستان پسرانه با بیان این که این دوچرخه‌ها از طرف شهرداری تهران در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و با هماهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به مدیران مدرسه تحویل داده می‌شود گفت: خوشبتانه طی اقدامات انجام شده این دوچرخه‌ها «بیمه» هستند.

    وی با بیان این که مسیرهای دوچرخه سواری نیز در این محدوده مناسب سازی شده است گفت: سرنشینان دوچرخه‌ها نیز بیمه هستند.

    پورسید آقایی با بیان اینکه مدیر مدرسه بنا به تشخیص خود دوچرخه را تحویل دانش آموز می‌دهد افزود:‌ این دوچرخه‌ها تحویل مدرسه و مدیر شده‌اند و حتی می‌توانند این دوچرخه‌ها را برای مقاطع بعدی نیز استفاده کنند.

    وی با بیان این که بر اساس این طرح شرایط تحویل دوچرخه به دانش آموزان یکسان است گفت: دانش آموزان نباید دوچرخه شخصی داشته باشند و همچنین می‌بایست در کلاسهای آموزش ترافیک شهرداری شرکت کنند. همچنین می‌بایست ساکن محدوده این منطقه باشند و عوامل اجرایی مدرسه نیز باید آنها را تایید کنند.

    وی افزود:‌ این طرح تحت عنوان « شهر بی‌دود» اجرایی خواهد شد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو