فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک:

واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده

تعویض کاتالیست ۳۰۰۰ تاکسی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن واکنش به درخواست یکی از خودروسازان مبنی بر حذف فیلتر دوده، در عین حال از تعویض کاتالیست‌های ۳هزار دستگاه تاکسی در راستای توسعه هوای پاک خبر داد.

واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های پایتخت با بیان این که آلودگی محیط زیست از جمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده‌های هوا و ایجاد پدیده‌های ثانویه همچون وارونگی دما هستند، گفت: استفاده از تمامی سازوکارها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی کمک می‌کند، همواره مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است.

    وی با بیان این که یکی از ابزار یا تکنیک‌ها کاربرد مبدل‌های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودرو است که براساس آن سه ترکیب مضر خروجی از موتورها یعنی هیدروکربن‌ها، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن به ترکیب های بی ضرر تبدیل می‌شوند، گفت: همه ساله با شروع مهر ماه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری یعنی افزایش آلودگی هوا قوت می گیرد که در نظر داریم با توجه به موفقیت سال گذشته در کسب هوای پاک، طرح تعویض کاتالیست‌های فرسوده تاکسی‌ها را با هدف جلوگیری از آلودگی هوا اجرایی کنیم.

    وی با بیان این که در این طرح تعویض کاتالیست 3 هزار تاکسی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد کردیم تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند اما به دلیل فرسودگی کاتالیست نمی‌توانند استانداردها را پاس کنند، نسبت به تعویض کاتالیستش اقدام شود.

    وی با بیان این که 30 درصد قیمت کاتالیست یعنی حدود 400 هزار تومان را شهرداری تهران به صورت رایگان پرداخت می‌کند، گفت: اگر تاکسی بتواند معاینه فنی برتر را پاس کند می‌تواند مشمول 20 درصد تخفیف در بهای کل خدمات تاکسیرانی شود.

    پورسیدآقایی با بیان این که برای خودروهای پژو با در نظر گرفتن کمک 400 هزار تومانی شهرداری، رانندگان باید 800 هزار تومان دیگر پرداخت کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم در زمستان جاری هوای سالم تر داشته باشیم.

    وی با بیان این که سقف اعتبار تعویض کاتالیست برای سه هزار دستگاه تاکسی است، در مورد تهمیدات شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: با شروع فصل مهر ماه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بازگشت به سرویس قطارهایی که دارای نواقصی بودند، از فردا سرفاصله قطارهای خطوط یک، دو  و چهار مترو به 3.5 دقیقه کاهش می‌یابد و ظرفیت مترو 15 درصد افزایش می‌یابد.

    وی در مورد شناور شدن ساعات کار اداری نیز با بیان این که براساس  بخشنامه ساعات کار اداری تا 9 صبح شناور است، در مورد درخواست ایران خودرو دیزل برای حذف فیلتر دوده، گفت: نظر مساعد دولت مبنی بر فروش خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

    پورسیدآقایی گفت: ما از شرکت تولید کننده کاتالیست تاکسی‌هایمان سوال پرسیدیم که چرا در مورد خودروهای دیزلی کاری نمی‌کنید و آنها عنوان داشتند که هیچ قراردادی با ما بسته نشده و از ما نخواستند که در راستای کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی کاری کنیم. این هوا را خودمان و فرزندان‌مان استنشاق می‌کنیم و نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، هوای پاک را نادیده بگیریم.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش شرکت‌ کنترل کیفیت هوا در مورد وجود گوگرد در بنزین تهران گفت: شرکت کنترل کیفیت هوا نمونه‌گیری‌هایی را از برخی پمپ بنزین‌ها انجام داده و براساس آن نمونه‌ها، اعلام کرده است که وضعیت بنزین مناسب نیست، اما شرکت نفت اعلام کرد که این نمونه‌ها برای فصل بهار و نه تابستان است و الان هم این مشکل برطرف شده است و شرکت کنترل کیفیت هوا در حال اخذ نمونه گیری‌های بیشتر است تا متوجه شویم که بنزین براساس استاندارد است یا نه؟

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو