فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلت برقی چند؟

عصر خودرو- رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند،‌ گفت: موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات در طبقه ۴۰۰ دلار، موتورسیکلت‌های برقی ۱۵۰۰ وات در طبقه ۶۰۰ دلار و موتورسیکلت‌های برقی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در طبقه ۸۰۰ دلار قرار دارند.

موتورسیکلت برقی چند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  ابوالفضل حجازی اظهار کرد: قدرت موتورسیکلت‌های برقی 350 تا 2500 وات است که قیمت آن‌ها به برند،‌ مدل شرکت واردکننده و فروشنده و خدمات شرکت وابسته است.

    وی با بیان اینکه موتورسیکلت 350 واتی بیشتر نقش دوچرخه را دارد، گفت: در حال حاضر در ایران تولیدکننده موتورسیکلت برقی نداریم و همه شرکت‌ها واردکننده هستند. همچنین ممکن است تعدادی از شرکت‌ها نیز مونتاژکننده باشند.

    به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، موتورسیکلت برقی وارداتی از چین از 400 تا 800 دلار قیمت دارد که برای تعیین قیمت نهایی این رقم باید با 10 تا 15 درصد هزینه گمرک، پنج درصد هزینه حمل‌ونقل و 9 درصد مالیات بر ارزش و 20 درصد هزینه واردکننده جمع شود.

    وی افزود: برای مثال قیمت موتورسیکلت برقی با قدرت 2000 تا 2500 وات حدود 800 دلار است که با در نظر گرفتن ارز 12 هزار تومانی و سایر هزینه‌های ذکر شده، معادل 14 تا 16 میلیون تومان قیمت دارد.

    به گفته حجازی، موتورسیکلت‌های برقی 350 تا 400 وات در طبقه 400 دلار، موتورسیکلت‌های برقی 1500 وات در طبقه  600 دلار و موتورسیکلت‌های برقی 2000 تا 2500 وات در طبقه 800 دلار قرار دارند.

    رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه از نظر علمی معادل‌سازی موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند و این دو نوع موتوسیکلت در شتاب اولیه و سرعت در یک مسافت یکسان نیز با هم تفاوت دارند.

    به گفته وی، حداقل سرعت موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی نیز به ترتیب 50 و 100 کیلومتر بر ساعت است که این موضوع نیز از جمله دیگر تفاوت‌های این دو نوع موتورسیکلت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو