فونیکسریمکسبهتام

شماره‌گذاری وانت نیسان آغاز شد

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان ایران از آغاز شماره‌گذاری خودرو وانت نیسان خبر داد.

شماره‌گذاری وانت نیسان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳:۵۵
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل ازایسنا احمد نعمت بخش اظهار کرد: پلیس راهور ناجا به تازگی شماره گذاری وانتنیسان را آغاز کرده است.



    وی با بیان این که آغاز شماره گذاری شامل هر دو مدل وانتنیسان مجهز به ABS و ترمز معمولی است، خاطرنشان کرد: با وجود آغاز شماره گذاری، تاخیر پلیس راهنمایی و رانندگی در این کار علی رغم مجوز هیات محترم دولت در این زمینه ضرر و زیان بالایی را متوجه این خودروساز کرده است.



    وی ادامه داد: حدود 18 هزار دستگاه وانتنیسان تولیدی در شرکت زامیاد برخلاف قانون و به دلیل عدم شماره گذاری در سه ماه گذشته در این شرکت دپو شده است که معنای آن بلوکه شدن حدود 300 میلیارد تومان از نقدینگی این شرکت در این مدت است.



    به گزارش ایسنا، هفته گذشته مشاور انجمن خودروسازان ایران از تعطیلی قریب الوقوع کارخانه زامیاد به دلیل عملکرد پلیس در توقف شماره گذاری وانتنیسان خبر داده و خواستار پاسخگو بودن این نهاد در برابر تبعات تعطیلی این کارخانه شده بود. داوود میرخانی رشتی اظهار کرده بود که پلیس از اسفند پارسال علیرغم مصوبه هیات دولت از شماره گذاری وانتنیسان خودداری کرده است؛ به گونه ای که حدود 4000 دستگاه وانتنیسان مجهز به ترمز ABS و حدود 14 هزار دستگاه وانتنیسان بدون ABS در زامیاد دپو و در انتظار شماره گذاری است.



    وی پیش بینی کرده بود که به دلیل تبعات عدیده ناشی از دپو شدن وانتنیسان های تولیدی در کف کارخانه به ویژه ایجاد مشکلات شدید نقدینگی در زامیاد و تسری یافتن این مشکل به قطعه سازان طرف قرارداد، این شرکت ظرف چند روز آینده تعطیل خواهد شد.
    کرمان موتوراکستریم