فونیکسریمکسبهتام

پهن‌ترین خودروهای جهان را بشناسید + تصاویر

عصر خودرو- این روزها بسیاری از خودروسازان محصصولاتی پهن می‌سازند که می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای مشتریان داشته باشد.

پهن‌ترین خودروهای جهان را بشناسید + تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، پهن بودن یک خودرو علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا در میزان فضای داخل کابین نیز در برخی موارد تاثیر می‌گذارد. معمولا خودروسازان آمریکایی علاقه خاصی به ساخت خودروهای پهن یا عریض دارند. این خودروها با نام عضلانی شناخته می‌شوند البته لازم به ذکر است که خودروسازان معروف دیگر نظیر لامبورگینی نیز تبحر خاصی در ساخت این نوع خودروها دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از پهن‌ترین خودروهای ساخته شده تاکنون بپردازیم.

    رتبه اول: Lamborghini Aventador SVJ

    عرض: 2098 میلی‌متر

    لامبورگینی اونتادور را می‌توان یکی از پرطرفدارترین محصولات این خودروساز ایتالیایی دانست که در جایگاه عریض‌ترین خودروی ساخته شده در جهان قرار گرفته است. یکی دیگر از محصولات این برند که جزو نمونه‌های عریض قرار دارد نیز مدل هوراکان است که این محصول عرض کمتری نسبت به اونتادور دارد.

    رتبه دوم: Tesla Model X

    عرض: 2070 میلی‌متر

    یکی از خودروهایی که عریض بودن آن محسوس نیست مدل x‌ تسلا است. همانطور که گفته شد خودروسازان آمریکایی تبحر بالایی در ساخت خودروهای عریض دارند و تسلا نیز توانسته در جایگاه دوم قرار بگیرد. جالب اینجاست که بدانید تسلا مدل x  حتی از خودروهایی مانند رولزرویس فانتوم و لامبورگینی اوروس نیز عریض‌تر است.

    رتبه سوم: Chrysler Pacifica

    عرض: 2022 میلی‌متر

    مینی‌ون‌ها طرفداران خاص خود را دارند و معمولا خانواده‌ها به خصوص پرجمعیت‌ها به سراغ چنین وسایل نقلیه‌ای می‌روند. حال اگر مینی‌ونی جزو پهن‌ترین‌ها باشد می‌توان آن را یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای خرید دانست. کرایسلر پسیفیکا در جایگاه سومین خودروی عریض قرار گرفته است. این مینی‌ون از لحاظ قیمت و میزان اقتصادی بودن نیز در شرایط مناسبی قرار دارد و کاملا در دسترس است.

    رتبه چهارم: رولزرویس فانتوم

    عرض: 2018 میلی‌متر

    رولزرویس از جمله خودروسازانی است که به ساخت محصولات لوکس مشهور است. مدل فانتوم در بین خودروهای عریض توانسته قرار بگیرد و تنها 2 میلی‌متر پهنای آن از لامبورگینی اوروس کمتر است. رولزرویس برای این که بتواند آسایش بیشتری برای خریداران خود را فراهم کند سعی داشته تا خودرویی عریض را به تولید برساند.

    رتبه پنجم: لامبورگینی اوروس

    عرض: 2016 میلی‌متر

    لامبورگینی اوروس دومین تجربه این خودروساز در ساخت شاسی‌بلند است. این خودرو نیز همانند اونتادور توانسته در بین عریض‌ترین‌ها قرار بگیرد اما همانند تسلا مدل X در ظاهر نشان‌دهنده یک خودروی بسیار عریض نیست. این خودرو از لحاظ آیرودینامیک نیز در شرایط مناسبی قرار دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط