فونیکسریمکسبهتام

رونق فروش لامبورگینی

عصر خودرو- مدیرعامل لامبورگینی اظهار کرد که این شرکت، امسال برای اولین‌بار می‌تواند ۱۰ هزار خودرو بفروشد زیرا این خودروساز لوکس اسپرت از افزایش سود و درآمد در نیمه اول سال گزارش کرده است.

رونق فروش لامبورگینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این برند ایتالیایی و زیرمجموعه فولکس واگن آلمان در بین ژانویه تا ژوئن 5341 دستگاه خودرو فروخت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.9 درصد رشد داشت. ایالات‌متحده بزرگترین بازار آن با 1625 تحویل بود.

    استفان وینکلمن، مدیرعامل این شرکت گفت که به دلیل عدم اطمینان بازار، از جمله مواد خام، پیش‌بینی آسان نیست اما فروش 10 هزار خودرو در سال جاری یک هدف عملی است. لامبورگینی بیش از 9200 خودرو در سال 2022 تحویل داده است و فراری نیز در سال گذشته بیش از 13 هزار و 200 خودرو ارسال کرد.

    این شرکت اعلام کرد درآمد لامبورگینی در نیمه اول سال با 6.7 درصد رشد به 1.42 میلیارد یورو و درآمد عملیاتی آن با 7.2 درصد افزایش به رکورد 456 میلیون یورو رسید.

    لامبورگینی در حال سرمایه‌گذاری 1.9 میلیارد یورویی تا سال 2027 برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی است اما انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود.

    بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز در اوایل سال جاری اولین مدل پلاگین هیبریدی خود را به نام روُئلتو ارائه کرد. لامبورگینی قصد دارد اولین مدل تمام الکتریکی خود را در سال 2028 و سه سال پس از اولین مدل وعده داده شده فراری و سپس نسخه اوروس برقی را در سال 2029 عرضه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط