فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار فارس:

خودرو با تکنولوژی مدرن در ایران عرضه شود

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خودروسازی را میدان مانور دانست و گفت: ایران باید با عرضه خودروهایی با تکنولوژی‌های مدرن وارد این میدان شود.

خودرو با تکنولوژی مدرن در ایران عرضه شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمود رضایی کوچی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو صنعت خودروسازی را پس از صنایع نفت و گاز، سومین صنعت مهم کشور خواند و  تاریخ ورود ایران به صنعت خودروسازی را بسیار پیش‌تر از کشورهایی دانست که در حال حاضر صنایع پیشرفته خودروسازی را در اختیار دارند.

    رضایی پرداختن به صنعت خودرو را موضوعی چندوجهی در اقتصاد عنوان کرد و بیان داشت: این مساله از آن رو است که ما به خودرو به‌مثابه کالایی سرمایه‌ای می‌نگریم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: خلاقیت زمانی رشد می‌کند که احساس نیاز افزایش یابد و نیروهای دانشگاهی به صنعت تولید ورود کنند و شکی نیست که تحریم ها در این زمینه می‌تواند کمکی باشد برای ایجاد نیروی محرک قوی‌تر.

    رئیس اتاق اصناف شیراز نیز در این مراسم گفت: هر نمایشگاهی نمایانگر قدرت تولید و صنعت یک کشور است و مردم باید از طریق نمایشگاه ها از دستاوردها و وضعیت تولید مطلع شوند.

    محمود هاشمی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو در شیراز بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده قدرت تولید و صنعت ساخت قطعات خودرو در کشور است و انتظار می‌رود که نه تنها مردم شیراز، بلکه تمام هم‌استانی‌ها و حتی مردم جنوب کشور از این نمایشگاه بازدید کنند.

    هاشمی به برگزاری منفصل نمایشگاه قطعات خودرو از نمایشگاه خودرو در شیراز اشاره کرد و گفت: برگزاری این دو نمایشگاه به صورت جداگانه کار بسیار ارزشمندی در راستای حمایت از شرکت های تولید کننده قطعات خودرو است.

    کاهش 90 میلیون یورو ارزبری با تکیه بر تولید داخلی

    مدیر عامل شرکت طراحی و تأمین قطعه برای خط تولید شرکت ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: معمولا محصولاتی که ساخته می‌شوند در نمایشگاهها ارائه می‌شوند؛ اما با توجه به تحریم ها و خروج شرکت‌های خارجی و عدم همکاری و هماهنگی‌، زنجیره تولید با تکیه بر تولید داخلی، دوباره با شرکت‌های داخلی وارد عمل شد و طبق برنامه های ویژه ساپکو قرار است محصولات جاری که در خطوط تولید ایران خودرو قرار دارد از قطعات داخلی تامین شود و در این زمینه کاهش ارزبری صورت بگیرد.

    منصور منصوری افزود: طبق برنامه امسال شرکت ساپکو، حدود 90 میلیون یورو ارزبری کاهش یافته است که این میزان قرار است تا سال 99 به 150 میلیون یورو برسد.

    وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که انتظار مردم این است که علاوه بر خودروهای موجود در بازار، خودروهای جدید نیز ارائه شوند که در این زمینه تولید آزمایشی خودرو پژو301 را بدون دخالت شرکت پژو و با 80 درصد داخلی سازی مانند خودرو دنا و با خودکفایی بالا به بازار عرضه کرده‌ایم و در گام بعدی نیز تولید خودرو دنا پلاس اتوماتیک و  207 پانوراما را در دستور کار قرار داده ایم.

    صادرات را جدی نگیریم دچار چالش می‌شویم

    منصوری تحریم ها را فرصت مناسبی برای پیشرفت دانست و گفت: اگر در این زمینه بحث صادرات را جدی نگیریم قطعا دچار چالش می‌شویم.

    مدیر عامل شرکت طراحی و تأمین قطعه برای خط تولید شرکت ایران خودرو با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه شیراز گفت: تشکیل خوشه‌های صنعتی  در شهرهایی مانند شیراز و فارس که رنکینگ فروش پنجم را در کشور دارد، مدنظر ماست و علت حضور ما در شهرستان‌ها این است که خوشه‌های صنعتی تعریف شده در کشور را افزایش دهیم زیرا اگر به این موضوع توجه نکنیم دچار وابستگی می شویم.

    منصوری تاکید کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان باید به شرکت‌های پلاستیک‌سازی و قالب‌سازی توجه ویژه کرد.

    کمک به توسعه و رشد صنعت خودروسازی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی در هر کشوری از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان قطعات خودرو علاوه بر اشتغال زایی و به کارگیری نیروهای متخصص فنی و طراح به توسعه و رشد صنعت خودروسازی کمک کرد و با کم کردن وابستگی ها به کشورهای دیگر در راستای تقویت اقتصادی مقاومتی گام برداشت.

    سید محمود موسوی از حضور 110 شرکت در قالب 350 غرفه در سه سالن، سرو،  بهار و حافظ به مساحت 10 هزار مترمربع سخن گفت و افزود: 32 درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان فارس و 68 درصد دیگر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و نمایندگان محصولاتی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، چین، ترکیه و آلمان در نمایشگاه شیراز حاضر شده‌اند.

    موسوی زمینه فعالیت غرفه‌داران را تولید انواع قطعات خودرو و لوازم یدکی از جمله انواع لنت، فیلتر، تسمه، باتری، بلبرینگ، تجهیزات تعمیرگاهی، دستگاههای عیب یاب، تزئینات اتومبیل و غیره اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه بیگانگان و تغییرات نرخ ارز سال گذشته تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فعال در این حوزه با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و به همین علت استقبال خوبیا ز این نمایشگاه در کشور نمی شد؛ اما با همت تولیدکنندگان داخلی نمایشگاه بین المللی فارس موفق شد امسال در سال رونق اقتصادی هجدهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو را با بهترین کیفیت و حضور قطعه‌سازان برگزار نماید.

    مدیرعامل نمایشگاه فارس با اشاره به استقبال برندهای برتر ملی از این نمایشگاه گفت: همزمان با برگزاری این رویداد چندین کارگاه آموزشی و همایش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اتاق اصناف مرکز فارس، اداره کل استاندارد فارس و اتحادیه صنف قطعات خودرو، برگزار می‌شود.

    وی همچنین از حضور بازرسان اتحادیه و اداره کل استاندارد فارس با توجه به اهمیت بسیار لوازم یدکی خودرو به‌منظور جلوگیری از ارائه و معرفی محصولات بی کیفیت و بدون استاندارد نیز خبر داد.

    این نمایشگاه تا روز جمعه 11 مرداد ماه 1398 همه روزه از ساعت 17 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان برقرار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو