فونیکسریمکسبهتام

آیا ۴۰۰ تومان از کارت بلیت مسافران مترو به‌عنوان ورودی کسر می‌شود؟

عصر خودرو- برخی از مسافران مترو انتقاداتی درباره کسر ۴۰۰ تومان از اعتبار کارت بلیت مترو هنگام ورود به ایستگاه به عنوان ورودی مطرح کرده بودند؛ "تسنیم" کم‌وکیف این مسئله را از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه جویا شد.

آیا ۴۰۰ تومان از کارت بلیت مسافران مترو به‌عنوان ورودی کسر می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم؛ از زمانی که مترو تهران راه‌اندازی شد انواع بلیت‌های تک سفره، 10 سفره، روزانه، مدت‌دار، اعتباری و ... در اختیار مسافران قرار گرفت اما با گسترش شبکه مترو و افزایش چشمگیر مسافران که به طبع آن هزینه‌های مترو را افزایش می‌داد، مدیریت شهری تلاش کرد تا استفاده از کارت بلیت‌های اعتباری را که از طریق آن مبلغ دلخواه مسافر شارژ می‌شود، افزایش دهد.

    با تحقق این هدف، در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مسافران مترو از کارت بلیت‌های اعتباری استفاده می‌کنند اما مدتی است برخی از شهروندان انتقاداتی درباره میزان وجهی که از کارت بلیت آنها در مترو کسر می‌شود در فضای مجازی مطرح کرده و مدعی هستند علاوه بر کسر هزینه سفر طبق مسافت طی شده، هنگام ورود به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان ورودی از کارت آنها برداشت می‌شود!

    برای پیگیری این مسئله گفت‌وگویی با فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه داشتیم؛ نوبخت در این باره به تسنیم گفت: در گذشته اگر مسافری هنگام خروج از ایستگاه، بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار نمی‌داد، در آغاز سفر بعد، هزینه طولانی‌ترین مسیر از کارت بلیت وی کسر می‌شد.

    وی ادامه داد: این امر منجر شده بود مبلغ قابل توجهی از هزینه سفر که صرف هزینه‌های جاری مترو می‌شود و شرکت به آن نیاز دارد، در اختیار این دسته از مسافران باقی بماند ضمن اینکه معلوم نبود آنها قرار است چه زمانی مجدداً از مترو استفاده کنند؛ از این رو سیاستی اتخاذ و تصویب شد که بر اساس آن هنگام ورود مسافر به مترو مبلغ 400 تومان به عنوان هزینه اولیه و پایه از کل هزینه سفر کسر شود و هنگام خروج مسافر و قرار دادن کارت بلیت روی کارتخوان مبلغ نهایی بر اساس مسافت طی شده از اعتبار کارت برداشته شود.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: بنابراین هیچگونه مبلغی به عنوان ورودی، جدا از هزینه مسافت طی شده از مسافران مترو اخذ نمی‌شود و بدین ترتیب شرکت مترو مبلغ کمتری از مسافرانی که کارت خود را هنگام خروج از ایستگاه روی کارتخوان قرار نمی‌دهند، طلبکار می‌ماند.

    وی تاکید کرد: مسافران مترو باید به خاطر داشته باشند که سیاست گذشته پابرجاست و چنانچه هنگام خروج از مترو، کارت بلیت خود را روی دستگاه کارتخوان قرار ندهند، باز هم در آغاز سفر بعدی هزینه طولانی‌ترین مسیر از کارت آنها کسر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو