فونیکسریمکسبهتام

گزینش راننده‌ها در اوبر و لیفت چگونه است؟

عدم‌سوءپیشینه، نداشتن خلاف رانندگی و گذراندن دوره‌های آموزشی

عصر خودرو- تقاضا برای پیوستن یا استفاده از تاکسی‌های آنلاین در جهان بسیار بالاست؛ هم از سوی مسافرانی که به‌دنبال استفاده از خدمات این تاکسی‌ها هستند و هم از سوی رانندگانی که به‌دنبال درآمدزایی از این خدمات هستند. حتی برای افرادی که به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌و‌کار به‌دنبال زمینه‌های پویا هستند نیز موضوع تاکسی‌های آنلاین بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

عدم‌سوءپیشینه، نداشتن خلاف رانندگی و گذراندن دوره‌های آموزشی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، تاکسی‌های آنلاین درحال متحول‌ساختن سبک و سیاق سفر‌های درون شهری هستند. در عصر اینترنت، انسان‌ها به فناوری‌های متنوعی که زندگی را برای آنها سریع‌تر، ایمن‌تر، کارآمد‌تر و ساده‌تر می‌سازد دسترسی دارند. این همان نقشی است که شرکت‌های تاکسی آنلاین در حمل‌ونقل فردی به‌عهده گرفته‌اند؛ ایمن سازی و ساده‌سازی سفر‌های درون شهری. برای رسیدن به این هدف، شرکت‌های بزرگ تاکسی‌های آنلاین مانند اوبر، لیفت و گت برای استخدام رانندگان خود مراحل مختلفی تعریف کرده‌اند که معمولا قدم اول برای عبور از این مراحل، گرفتن برگه عدم‌سوءپیشینه از پلیس محلی است.
    اوبر از افرادی که تمایل به همکاری با این شرکت دارند، می‌خواهد  از پلیس شهر برگه سوءپیشینه رسمی بگیرند تا پاک بودن سابقه آنها از هرنوع جرم و خلاف به اثبات برسد. افراد باید مالک خودروی ترجیحا جدید و چهار در باشند و در مرحله نهایی نیز باید در یک مصاحبه فردی با یکی از مدیران بخش استخدام اوبر شرکت کنند. در صورت موفقیت در این مصاحبه به استخدام شرکت درخواهند آمد. پس از پذیرش راننده، دوره آموزشی درباره چگونگی عملکرد اپلیکیشن اوبر، رتبه‌بندی مسافر، تراکنش‌های مالی درون اپلیکیشن و دیگر جزئیات مرتبط برگزار خواهد شد. در بعضی شعبه‌های اوبر در شهرهای مختلف جهان، به رانندگان یک دستگاه آیفون که اپلیکیشن اوبر از قبل روی آن نصب شده داده می‌شود تا کار خود را با استفاده از آن آغاز کنند. سن بالای 21سال، داشتن گواهینامه رانندگی و یک سال سابقه رانندگی و ارائه مدرک سکونت در شهری که فرد قصد فعالیت در آن را دارد، از دیگر شرایط استخدام در اوبر به‌شمار می‌رود. شرکت لیفت نیز برای استخدام رانندگان خود شرط سنی تعیین کرده‌ است. در بعضی از شهرها افراد بالای 18سال و در شهرهایی دیگر افراد بالای 21سال سن می‌توانند در این شرکت آغاز به‌کار کنند. پس از آن سابقه رانندگی و خلاف‌های احتمالی رانندگان توسط شرکتی مجزا بررسی خواهد شد. درصورتی که سابقه رانندگان شامل بیش از 3 تخلف رانندگی طی 3 سال گذشته، یک خلاف سنگین رانندگی طی 3 سال گذشته، استفاده از موادمخدر یا الکل حین رانندگی طی 7سال گذشته و یا اتهامات سنگین مانند تصادف و فرار یا کلاهبرداری با استفاده از خودرو باشد، لیفت از پذیرش آنها خودداری خواهد کرد. این شرکت همچنین حق اخراج رانندگان در هر زمانی که صلاح بداند را برای خود محفوظ نگه‌داشته ‌است.
    پس از این مرحله، رانندگان باید برگه سوءپیشینه رسمی خود را تحویل دهند تا شرکتی مستقل، بررسی دقیقی روی سابقه قضایی آنها انجام دهد. در صورتی که این شرکت سابقه متقاضیان را برای شرکت لیفت تأیید کند، متقاضیان وارد پروسه تحویل مدارکی مانند گواهینامه و پلاک ثبت شده، بیمه و دیگر مدارک خواهند شد. علاوه بر این، گوشی موبایل رانندگان نیز باید متناسب با مقررات تعیین شده شرکت باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو