فونیکسریمکسبهتام

برخی به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هستند

عصر خودرو- عضو کمیسیون شوراها مجلس گفت: موضوع نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را می توان در کمیسیون شوراها بررسی و هم در قالب لایحه‌ای از سوی وزارت کشور و شورای عالی حمل و نقل کشور ارائه کرد.

برخی به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمد محمودی شاه‌نشین  در مورد فعالیت تاکسی های اینترنتی با بیان اینکه دنیا به سمت شهر هوشمند پیش می‌رود  و ما هم ناگزیریم به این سمت و سو حرکت کنیم، گفت: در دنیا استفاده از فضای مجازی، اینترنت اشیاء و سامانه‌هایی که زندگی مردم را راحت‌تر و از تلاش‌های یدی و جسمی تبدیل به تلاش‌های فکری کرده انکار ناپذیر است.
    اگر بروز تخلفات از سوی تاکسی‌های اینترنتی زیاد بود در قالب گزارش به کمیسیون شوراها ارائه می شد بنابراین به نظر می‌رسد چنین اظهاراتی بیشتر از سوی افرادی که با آنها در رقابت هستند و همچنین بخشی از جامعه که نگاه سنت‌گرا داشته و تمایل دارند فعالیت تاکسی‌های تلفنی تداوم یابد مطرح می‌شود

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، در مورد تخلفات تاکسی های اینترنتی افزود: در مسیر شروع هر فعالیتی مشکلاتی وجود دارد و به طور قطع اگر بروز تخلفات از سوی تاکسی‌های اینترنتی زیاد بود در قالب گزارش به کمیسیون شوراها ارائه می شد بنابراین به نظر می‌رسد چنین اظهاراتی بیشتر از سوی افرادی که با آنها در رقابت هستند و همچنین بخشی از جامعه که نگاه سنت‌گرا دارند و تمایل دارند فعالیت تاکسی‌های تلفنی تداوم یابد مطرح می‌شود.

    تاکسی‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر را راحت کرده‌اند

    نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکسی‌های اینترنتی حمل ونقل مسافر را راحت کرده‌اند و مسافران در هر نقطه که حضور داشته باشند دسترسی سریع به این تاکسی ها را خواهند داشت که این باعث صرفه جویی در وقت می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه برخی به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هستند، گفت: هر فعالیتی که قرار است شروع شود در وهله نخست باید قانون آن تدوین و تصویب و سپس زیرساخت‌ها و فرهنگ استفاده از آن فراهم شود بنابراین در حال حاضر برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی خلاء قانونی وجود دارد و از سویی زیرساخت‌ها نیزفراهم نیست و نتوانستیم استفاده از الکترونیک اشیاء را در کشور به درستی فرهنگ‌سازی کنیم.

    محمودی شاه نشین در مورد نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی، یادآور شد: به مراکزی نیاز داریم که محل حضور این تاکسی‌ها را به صورت لحظه‌ای ثبت کنند و از سویی امکان اخذ شکایات و نظارت بر عملکرد آنها به درستی امکان پذیر باشد و از سویی مردم نیز با فرهنگ استفاده از این گونه وسایل نقلیه آشنا باشند.

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش فعالیت تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند کاهش ترافیک را در پی داشته باشد.

    موضوع نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را می توان در کمیسیون شوراها بررسی کرد

    وی با تاکید بر اینکه موضوع نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را می توان در کمیسیون شوراها بررسی و هم در قالب لایحه‌ای از سوی وزارت کشور و شورای عالی حمل و نقل کشور ارائه کرد، گفت: البته مباحث فرهنگی و زیرساخت‌های شهری آن را نیز می‌توان در کمیسیون اجتماعی بررسی کرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بر اساس مقررات، شهرداری و شوراها باید ضوابط، قوانین و الزامات خدمات شهری را تدوین کنند و معتقدم که باید فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تحت نظر شهرداری‌ها باشد و به طور قطع وزارت کشور نظارت مناسبی را بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو