فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خبر داد :

رشد ۵۶ درصدی موتورسیکلت‌های فرسوده تا سال ۱۴۰۲

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: تا سال ۱۴۰۲ تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خواهد رسید که رشد ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۵۶ درصدی موتورسیکلت‌های فرسوده تا سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضا شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: هر یک از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده مشکلات خاص خود را دارند، اما برخورد با خودرو‌های فرسوده از موتورسیکلت‌های فرسوده راحت‌تر است.
    وی افزود: توقف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری و سخت گیرانه شدن استاندارد‌ها و توسعه موتورسیکلت‌های برقی از جمله اقدامات مثبت برای کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌ها است.

    شهید زاده گفت: براساس آخرین گزارشات از شماره گذاری موتورسیکلت‌ها، حدود 61 درصد موتورسیکلت‌ها از سال‌های گذشته تاکنون فرسوده بودند که 96 درصد آن‌ها در شهر تهران کاربراتوری هستند.

    وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها یک موتورسیکلت چهار زمانه معادل 8 خودروی یورو4 و 26 خودروی هیبریدی آلودگی تولید می‌کند.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: سهم ناوگان فرسوده سواری در شهر تهران 9 درصد است، همچنین 51 درصد آلودگی سواری‌ها از همین 9 درصد تولید می‌شود.

    وی افزود: حدود 5 درصد از تاکسی‌های شهر تهران فرسوده هستند که 15 درصد از آلودگی هوا نیز مربوط به همین تاکسی‌های فرسوده است، همچنین می‌توان گفت که 61 درصد آلودگی هوای تهران نیز مربوط به وانت‌های در حال تردد است.

    شهید زاده ادامه داد: بیشترین سهم منابع متحرک در تولید آلاینده در تهران با 85 درصد مربوط به خودرو‌های سنگین و 22 درصد متعلق به موتورسیکلت‌هاست.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 151 هزار خودرو سواری فرسوده در تهران وجود دارد، بر همین اساس تا سال 1402 تعداد سواری‌های فرسوده تهران به 636 هزار دستگاه خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: در حال حاضر 33 هزار خودروی فرسوده سنگین در تهران وجود دارد که در صورت نبود برنامه ریزی کافی برای خروج خودرو‌های فرسوده، تعداد این خودرو‌ها تا سال 1402 به 42 هزار مورد می‌رسد.

    وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته یک میلیون و 700 هزار موتورسیکلت فرسوده در تهران وجود داشت که بر اساس پیش بینی‌ها تا سال 1402 این تعداد به 2 میلیون و 400 هزار مورد خواهد رسید، یعنی رشد 56 درصدی را شاهد خواهیم بود.

    شهیدزاده مطرح کرد: آلاینده ناکس در افزایش شاخص غلظت آلاینده ازن تاثیر بسیار زیادی دارد، لذا باید بدانیم که ذرات معلق موجود در هوا باعث کاهش شدت تابش خورشید می‌شود. از آنجا که امسال ذرات معلق تولیدی کمتر بوده، شدت تابش نور خورشید نیز بیشتر شده است؛ بنابراین در تحلیل دلایل افزایش ازن باید موضوع کاهش ذرات معلق را نیز مد نظر داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو