فونیکسریمکسبهتام

۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم

عصر خودرو- سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: در حال حاضر ۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که بخش عظیمی از آلایندگی منابع متحرک به واسطه آن‌ها ایجاد می‌شود.

۷ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، داریوش گل‌علیزاده درباره تأثیر بارگذاری بیش از حد در شهرها بر افزایش آلودگی هوا اظهار کرد: ما در تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور بیش از حد ظرفیت بارگزاری کردیم و به همین دلیل این شهرها پذیرای جمعیتی بیشتر از توان خود هستند.

    وی افزود: در همه جای دنیا توسعه شهرها بر اساس توان اکولوژیکی و شرایط توپوگرافی منطقه است اما در کشور ما در کلان‌شهرها به قدری بارگذاری کرده‌ایم که از توان آن‌ها خارج است و اثر این بارگذاری غلط را در افزایش مصرف انرژی، مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا می‌بینیم. اگر توسعه صنایع و ایجاد شغل در نقاط دیگر انجام شود دیگر کسی برای پیدا کردن کار بهتر به تهران نمی‌آید و لازم است که این کار در کشور ما انجام شود.

    سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: درحال حاضر مهاجرت به شمال کشور نیز زیاد شده و حتی در شیب‌های تند نیز کوه‌خواری انجام گرفته و ویلاسازی شده است، با ادامه این روند استان‌های شمالی کشور نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

    گل‌علیزاده با اشاره به نقش خودرو در افزایش آلودگی هوا تصریح کرد: در حال حاضر 7 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که بخش عظیمی از آلایندگی منابع متحرک به واسطه آن‌ها ایجاد می‌شود. این در حالی است که هر روز بدون اینکه خودرویی اسقاط و از رده خارج شود، خودرو یا موتورسیکلت دیگری به خیابان‌های کشور اضافه شده و آلودگی هوا را افزایش می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: مشکل ما خودروهای در حال ترددی است که کارایی خود را از دست داده‌اند و تجهیزاتشان به روز نشده است. وقتی 70 درصد خودرو‌ها در سن فرسودگی هستند، اگر 1000 دستگاه خودرو جدید هم وارد کنیم مشکل حل نشده و فقط بر آلایندگی قبلی اضافه می‌کنیم. مگر اینکه خودروهای فرسوده قبلی را حذف و آن‌ها را با خودروهای برقی و جدید جایگزین کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو