فونیکسریمکسبهتام

حاشیه بازار انتخاب خودرویی‌ها برای پارک کردن

مجامع بورسی زنگ تفریح گروه خودرویی

عصر خودرو- نماد گروه خودرویی در معاملات این هفته به تاثیر از بازار سرمایه تغییر آنچنانی از خود نشان ندادند که از جمله دلایل آن می‌توان به برگزاری مجامع خودروسازان و گزارش سه ماهه خودرویی اشاره کرد.

حاشیه بازار انتخاب خودرویی‌ها برای پارک کردن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، بررسی بازار بورس در هفته جاری نشان از شکل‌گیری آرامش کلی در بازار دارد به گونه‌ای که پس از 4 روز معامله تنها رشد 74 واحدی از آن خود کرد.

    بررسی دقیق‌تر گروه خودرویی نشان می‌دهد این گروه اصلی در معاملات این هفته از بازار به تاثیر از بازار تغییر آنچنانی از خود نشان ندادند که از جمله دلایل آن می‌توان به برگزاری مجامع خودروسازان و گزارش سه ماهه خودرویی اشاره کرد.

    بررسی 5 گروه اصلی به شرح زیر است:


    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 12 هزار و 451 سهم در ابتدای هفته به 7 هزار و 230 سهم افت کرد و حجم از 299 میلیون و 459 سهم با کاهش به 144 میلیون و 906 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با منفی 3.99 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت 0.39 درصدی رسید.
     



    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 3 هزار و 364 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 318 سهم کاهش یافت و حجم از 32 میلیون و 948 سهم با افت به 19 میلیون 206 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 3.9 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به منفی 0.47 درصدی رسید.
     



    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 3 هزار و 93 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 754 سهم افزایش یافت و حجم از 53 میلیون و 644 سهم با روند صعودی به 62 میلیون و 835 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.07 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت 1.64 درصدی رسید.
     




    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 3 هزار و 774 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 943 سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از 65 میلیون و 707 سهم با افزایش به 149 میلیون و 498 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.22 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 4.64 درصدی رسید.
     



    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 575 واحدی در پایان هفته کاهش و به رقم 500 واحدی رسید، همچنین حجم از 7 میلیون و 83 با افزایش به 8 میلیون و 828 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 2.55 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با مثبت 0.94 درصدی رسید.
     

    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
    در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: گروه خودرویی در تاثیر جو کلی بازار که جو متعادلی بود، اکثر نمادها درجا زدند و با توجه به اینکه گزارش‌های سه ماهه خودرویی‌ها چندان مطلوب نبود بخشی از رشد قیمتی روزهای قبل خود را از دست دادند.

    وی افزود: برخی از نمادها درگیر مجمع هستند، البته برخی از نمادهای بزرگ خودروسازی فاصله چند هفته‌ای با برگزاری مجامع خود دارند اما در مجموع گروه خودرویی یک گروه نسبتا حاشیه‌ای در بازار بود و چندان مورد توجه نبود و قیمت‌ها هم روند اصطلاحی را در پیش گرفتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو