فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن صنایع همگن در گفت وگو با «عصرخودرو» اعلام کرد:

ضرورت کاهش دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده که با چالش نقدینگی که در حال حاضر قطعه سازان با آن مواجه هستند، لازم است پرداخت دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد.

ضرورت کاهش دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: کمبود نقدینگی در حال حاضر به چالش جدی قطعه سازان تبدیل شده و این در حالیست که هیچ مبلغی از تسهیلات ارزی پیش بینی شده نیز به قطعه سازان پرداخت نشده تا در شرایطی که پرداخت مطالبات طولانی شده، این مبالغ بتواند کمک حال قطعه سازان باشد.
    وی ادامه داد: این امر باعث شده تا در نبود نقدینگی، قطعه سازان نتوانند به تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند که حجم انبوه خودروهای تجاری نشده و در کف کارخانه  خودروسازان گواهی بر این ادعا است.
    این فعال صنعت قطعه با بیان این که در این شرایط پیشنهاد می شود که دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان به یک ماه کاهش یابد و تصریح کرد: چالش نقدینگی قطعه سازان در حالیست که از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی پیش بینی شده نیز تنها 3850 میلیارد ریال پرداخت شده که این رقم تنها در حدود دو پنجم مطالبات قطعه سازان است.
    نجفی منش یادآور شد: قطعه‌سازان نیز دارای هزینه‌های دیگر نظیرمعوقات بانکی، بدهی به پیمانکاران زیرمجموعه خود و غیره هستند که بخشی از تسهیلات دریافتی صرف این دست از هزینه‌ها شده و باقی آن نیز صرف خرید قطعه و مواد اولیه تهیه شده و چنانچه مطالبات باقی‌مانده از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، مشکلات عدیده‌ای در تهیه مواد اولیه ایجاد خواهد شد؛ چراکه مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان نیز رو به اتمام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط