فونیکسریمکسبهتام

تجمع تاکسی‌رانان تهران در اعتراض به فعالیت تاکسی‌های آنلاین

عصر خودرو- تعدادی از رانندگان تاکسی تهران صبح امروز نسبت به برخی از مشکلات خود و از جمله گسترده‌تر شدن فعالیت تاکسی‌های آنلاین در پایتخت دست به تجمع زدند.

تجمع تاکسی‌رانان تهران در اعتراض به فعالیت تاکسی‌های آنلاین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، اعتراض به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی از سوی رانندگان تاکسی در حالی مطرح می‌شود که در یک ماه گذشته دولت تلاش کرده طرح نظارت بر تاکسی‌های آنلاین را با همکاری وزارت کشور و وزات صنعت، معدن و تجارت اجرایی کند.

    اما رانندگان معترض تاکسی‌های تهران در بیانیه‌ای که اعتراض به نوع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بخشی از موارد اعتراض آنها بود، خواستار اجرای قانون در زمینه حقوق صنفی خود و نیز اجرای قوانین مشخص در زمینه فعالیت مسافربرهای اینترنتی شدند.

    تاج‌بخش محمدی، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تاکسی‌رانان تهران در این باره گفت: تمام تاکسیرانان، برای شروع فعالیت، باید از مراحل قانونی بسیار بگذرند. طی این مراحل سخت قانونی، فقط برای‌ آن است که امنیت سفرهای مسافران تامین شود و مشکلات متعدد رخ ندهد. این در حالی است که «شرکت‌های مسافربری اینترنتی پلاک شخصی» شیوه کاملا متفاوتی برای جذب راننده دارند.

    به گفته او در این شیوه رانندگان در کنار خیابان ثبت نام می‌شوند و برای جذب راننده بیشتر، مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده؛ اخیراً حتی برخی از این شرکت‌ها، برای تسریع جذب راننده، همین ثبت‌نام کنار خیابانی را هم حذف و ثبت‌نام غیرحضوری و آنلاین را هم اضافه کرده‌اند.

    او با اشاره به اینکه ناتوانی دولت‌ها از حل معظلات بویژه کم آبی موحب شده تا بخش‌های کشاورزی ،دامپروری ، وبه طبع صنایع دستی روستایی تعطیل شوند و منجر به خیل عظیم بیکاران شده است، تاکید می‌کند:دولت به علت عدم توانایی در اشتغال‌زایی از استارتا‌پ‌ها مسافرکش بنام پدیده های نوظهور حمایت کامل می کند.

    او اضافه کرد: ما تاکسیرانان رسمی و قانونی، صراحتاً تاکید می‌کنیم نه تنها با تکنولوژی‌های جدید در حمل‌و‌نقل عمومی مخالف نیستیم، بلکه به‌شدت از اجرای آن استقبال هم می‌کنیم. چون توسعه و رونق حمل‌و‌نقل عمومی خواسته همه ماست. اما معتقدیم این فعالیت‌ها باید نظام‌مند و قانونی باشد و یک سازمان بر آن نظارت کند و همه باید تحت پوشش یک قانون بوده و شرکت‌های مسافربر پلاک شخصی نباید تامین امنیت شهروندان را نادیده بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو