فونیکسریمکسبهتام

مدیریت مصرف سوخت در گرو برخورداری از فناوری روز

اهمیت تعمیرات‌ونگه‌داری در کاهش مصرف

عصر خودرو- کارشناس انرژی گفت: در آستانه فصل تابستان شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم که در راستای مدیریت مصرف می‌توان از راهکارهایی همچون سنجش کیفیت انواع سوخت، استفاده از فناوری روز در تولید محصولات جدید، توجه به طول عمر خودروها، اهمیت به بحث تعمیرات، نگه داری و استاندارد استفاده کرد.

مدیریت مصرف سوخت در گرو برخورداری از فناوری روز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، نصرت‌الله سیفی در خصوص راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت گفت: در فصل تابستان به صورت کلی شاهد افزایش مصرف برق و بنزین، کاهش مصرف گاز در بعد خانگی و ثبات مصرف گازوئیل هستیم.

    وی با اشاره به اینکه در این بین مدیریت مصرف بنزین را می‌توان از دو راهکار قیمتی و غیرقیمتی پیگیری کرد، گفت: در بخش راهکار‌های غیرقیمتی در ابتدا باید به جنس سوخت و عدد اوکتان آن توجه کرد، زیرا سوخت‌های مختلف مانند گازوئیل و CNG کیفیت متفاوتی دارند؛ همچنین می‌توانیم با تعریف و استفاده از سوخت‌های جدید جایگزین در سیستم حمل و نقل مانند LPG در مدیریت مصرف کمک رسان باشیم.

    کارشناس حوزه انرژی اظهار کرد: ناوگان خودرویی مورد استفاده ناوگانی با سن بالا هستند که متوسط سنی آن‌ها بیش از 15 سال برآورده شده و با تکنولوژی قدیمی مشغول به کار اند که این طول عمر تاثیر خود را بر روی میزان صرف سوخت گذاشته به همین خاطر ضرورت استفاده از فناوری روز در تولید خودرو‌های جدید احساس می‌شود.

    وی بیان کرد: در بحث موتورسیکلت‌ها، بنا بر آمار‌های مختلف ارقام 8 تا 12 میلیون دستگاه گزارش شده که این موتورسیکلت‌ها  نیز مصرف بالای سوخت دارند.

    این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اهمیت بحث تعمیرات، نگه داری و استاندارد در مدیریت مصرف سوخت، بیان کرد: در کنار این مسائل جاده‌ها و زیرساخت‌ها نیز از دیگر موضوعاتی هستند که بر روی میزان مصرف سوخت تاثیرگذار است، به گونه‌ای که با استفاده از تکنولوژی جدید می‌توان مسیر‌ها را کوتاه‌تر کرد تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

    وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد باید در راستای کاهش نیاز به سفر‌ها و استفاده از راهکار‌های جایگزین تلاش کنیم، بیان کرد: استفاده از راه‌های جایگزین به جای حضور فیزیکی نمونه‌ای از اقدامات برای کاهش سفر‌های داخلی است؛ همچنین شرایط برای استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه به جای استفاده از خودرو‌های شخصی و بنزینی باید در عمل اجرایی شود.

    سیفی تصریح کرد: استفاده از کارت سوخت، پرداخت یارانه سود تسهیلات به تولیدات کم مصرف در راستای حمایت در مقابل تولیدات پرمصرف از سایر اقدامات در حوزه کاهش مصرف سوخت است.

    وی در پایان یاد آور شد: اجرای تمام این راهکار‌ها نیازمند حضور سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، در قالب یک مدیریت واحد برای تصمیم گیری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو