فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین در سال جاری هیچ مشکلی برای تأمین و توزیع بنزین در کشور وجود ندارد.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جلیل سالاری  امروز در جریان بازدید محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ارتباط با مناطق شرکت این شرکت در سراسر کشور برای بررسی وضع تأمین و توزیع بنزین با اشاره به حمایت و توجه وزیر نفت به موضوع  سوخت‌رسانی در کشور، اظهار کرد: همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در حال آماده‌باش هستند.

    وی با اشاره به افزایش روزانه 17 میلیون لیتری توزیع بنزین تاکنون در سال 1402 در مقایسه با مدت مشابه پارسال ادامه داد: این رقم از افزایش 13 درصدی مصرف حکایت دارد، با این حال با ظرفیتی که پارسال اضافه شد، با وجود افزایش مصرف خللی در موضوع سوخت‌رسانی به وجود نیامد.
    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: در دولت گذشته مخزنی اضافه نکردیم و با توجه به این محدودیت، چهار مرتبه این مخازن پر و خالی شده‌اند.

    سالاری با اشاره به اینکه امسال حدود 183 میلیون تردد جاده‌ای داشتیم و افزایش 5 درصدی در این بخش ثبت شده است، گفت: با این حال به راحتی سوخت‌گیری انجام می‌شود و در ساماندهی مجاری عرضه هم موفق بوده‌ایم.

    دریافت مجوز تولید 10 میلیون کارت سوخت نو

    وی با بیان اینکه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مجوز پدافند غیرعامل کارت‌خوان‌های جایگاه‌های عرضه سوخت را در کشور بومی کردیم، افزود: یک نمونه کار نو انجام شده است و در ابتدای دولت سیزدهم 9 هزار کارت داشتیم و مجوز تولید 10 میلیون کارت سوخت را گرفتیم و تاکنون 220 هزار کارت سوخت در چهار ماه صادر کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به افزایش تولید سوخت و فرآورده‌های نفتی در شرکت‌های پالایشی ادامه داد: هماهنگی در مجموعه جنوب کشور برای تولید و انتقال سوخت انجام شده و اکنون وضع تولید تثبیتی است و 115 میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌شود.

    سالاری با بیان اینکه تعمیرات اساسی را انجام دادیم و وضع توزیع هم مناسب است، گفت: افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در کشور با فعالیت 500 نفتکش جاده‌پیما برابری می‌کند که با موفقیت انجام شده است.

    افزایش 200 میلیون لیتری ذخیره‌سازی بنزین در کشور

    وی با اشاره به اینکه در تهران 9 میلیون تراکنش داشتیم و آمار خرابی به حداقل رسیده است، افزود: ذخیره‌سازی بنزین 150 تا 200 میلیون لیتر افزایش داشته و سوخت‌رسانی مستمر بوده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به پیش‌رو بودن ایام اربعین و سفرهای تابستانی، افزود: اقدام‌های لازم برای تأمین سوخت موردنیاز به‌طور کامل انجام شده است.

    سالاری با بیان اینکه ظرفیت پنج میلیارد لیتری سوخت مایع نیروگاه‌ها پر شده است و مخازن باقیمانده نیز فعال نیست و برای 45 روز سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: در تلاشیم تا به سمت بازار صادرات برای گازوئیل حرکت کنیم.

    وی با اشاره به نصب نخستین کمپرسور ایرانی در پالایشگاه فراسرزمینی، گفت: روزی بنزین صادر می‌کردیم اما امروز دانش تولید آن را صادر می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به صادرات کاتالیست اشاره کرد.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تأکید بر اینکه هیچ جایگاهی در کشور تعطیل نیست و سهمیه جایگاه‌ها را هم اضافه کردیم، افزود: افزایش سهمیه‌ سبب پایداری توزیع سوخت شده است.

    سالاری به تکلیف قانونی برای استفاده از کارت سوخت شخصی تا پایان شهریورماه در قالب تبصره 14 اشاره و اعلام کرد: اکنون 35 درصد تراکنش‌ها با کارت سوخت جایگاه‌ها انجام می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط