فونیکسریمکسبهتام

بخش زیادی از سوخت کشور توسط خودروهای فرسوده از رده خارج شده مصرف می‌شود

عصر خودرو- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به صرفه جویی دعوت می شوند، اما خودرویی تولید می‌شود که مصرف آن از درب کارخانه حدود ۱۴ الی ۱۵ لیتر(در ۱۰۰ کیلومتر) است، از طرفی بخش زیادی از سوخت کشور توسط خودروهای فرسوده از رده خارج نشده استفاده می‌شود.

بخش زیادی از سوخت کشور توسط خودروهای فرسوده از رده خارج شده مصرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا نظری، در همایش "همیاران گاز" ویژه دانش‌آموزان که 8 آبان‌ماه در سالن جلسات بیت حضرت امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد، گفت: امروزه به واسطه شدت مصرف انرژی برق، گاز، بنزین و گازوئیل و حتی منابعی مانند آب در کشور با بحران جدی و محدودیت مواجه هستیم.

    وی ادامه داد: حرکت به سمت افزایش تولید به منظور جبران ناترازی در مصرف انرژی و منابع مطلوب است، اما مسیری نیست که به فرجام خوش منتهی شود. امروزه به شدت در شرایط سختی قرار داشته و به لحاظ مصرف انرژی نمره قابل قبولی در میان سایر کشورها کسب نمی‌کنیم.

    وی اضافه کرد: مردم به صرفه جویی دعوت می شوند، اما خودرویی تولید می‌شود که مصرف آن از درب کارخانه حدود 14 الی 15 لیتر(در 100 کیلومتر) است، از طرفی بخش زیادی از سوخت کشور توسط خودروهای فرسوده از رده خارج نشده استفاده می‌شود.

    نظری گفت: برای جبران کمبود و ناترازی برق به دنبال افزایش تولید هستیم اما مصارف ما همواره بیشتر از تولید است. با وجود اینکه جایگاه سوم تولیدکنندگان گاز جهان را در اختیار داریم، در زمان پیک مصرف، روزانه افزون بر 750 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود و جایگاه مناسبی در جهان نداریم.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از مصرف ناصحیح گاز به مسئولین بازمی‌گردد، تصریح کرد: زمانی که سیستم های مصرف کننده گاز از بخاری گرفته تا شوفاژ و موتورخانه ها، سوخت بیشتر از حد استاندارد مصرف می‌کنند، باید به سمت بهینه سازی این دستگاه ها حرکت کنیم.

    وی با اشاره به ضعف فرهنگ مصرف در کشور، گفت: باید فرهنگ سازی در این زمینه در خانواده ها و مدارس شکل بگیرد. اعضای خانواده نقش مهمی در استفاده بهینه از این سرمایه های خدادادی دارند. منابع امروز ما صرفا متعلق به ما نیست و نسل‌های بعدی ما نیز حق استفاده از این منابع را دارند. به همین دلیل باید برای حفظ این سرمایه‌های بین نسلی برنامه ریزی شود.

    نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و برودت هوا و لزوم استفاده از لوازم گازسوز، اظهار کرد: باید توجه داشت به همان مقدار که ما به شکل بی ضابطه از گاز استفاده می‌کنیم، خانواده های دیگری در سطح کشور ناچار به زندگی در سرما هستند پس باید با تقویت حس همدلی، به درستی و بهینه مصرف کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط