فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد؛

بررسی ۹ سوال از وزیر صمت

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون ۹ سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد که یک سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

بررسی ۹ سوال از وزیر صمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(26 خرداد ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وی و هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو و جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در این جلسه اشاره کرد.

    نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان نشست امروز 9 سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

    وی با بیان اینکه حسین مقصودی درخصوص وضعیت تولید و مدیریت صنعت خودرو و افراد حاضر در این صنعت وزیر صمت را مورد سوال قرار داد، افزود: وزیر صمت درباره این سئوالات توضیحاتی ارائه داد و سوجریان جاری در صنعت خودروسازی را نپذیرفت اما توضیحاتی درباره مشکلات موجود بر سر راه تولید ارائه کرد. مقرر شد؛ جلسه‌ای برای حل برخی از ابهامات مدنظر نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب مجلس برگزار شود و در صورتی که ایشان قانع نشد سوال به صحن ارجاع شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: دومین سوال در مورد تعهدات سایپا و ایران خودرو و رعایت حقوق مشتری بود که رضا انصاری آن را مطرح کرد وزیر صمت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد اقدامات لازم با همکاری آقای انصاری، خودروسازان صورت گیرد تا مکانیزم لازم برای حل این مشکلات طراحی شود.

    رضیان یاداور شد: سوال بعدی نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس درباره عملکرد شرکت ماموت بود که توضیحاتی ارائه شد.

    ضرورت عمل به تعهدات شرکت ماموت

    وی خاطرنشان کرد: سوال‌کننده بعدی علیم یارمحمدی بود که ایشان در مورد شرکت ماموت و اجرایی نشدن بخشی از تعهدات این شرکت آقای رحمانی را مورد سوال قرار داد وزیر صمت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد؛ آقای تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جلسه ای برای حل مشکلات در این زمینه برگزار کند.

    این نماینده مجلس ادامه داد : امیر خجسته در سوال نخست خود به مشکلات صنعت خودروسازی اشاره کرد، برنامه‌های وزارت صمت برای حمایت از قطعه سازان داخلی موضوع دومین سوال وی بود که مقرر برای حل مشکلات در این زمینه جلسه‌ای برگزار کند.

    بررسی برنامه های وزارت صمت برای حمایت از داخلی‌سازی قطعه

    عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سوالات هاجر چنارانی از وزیر صمت اشاره کرد و افزود: کیفیت تولید و داخلی سازی قطعه سازی محور سوالات این نماینده از رحمانی بود که خانم چنارانی از پاسخ های وزیر قانع نشد بنابراین سوال نماینده فیروزه و نیشابور به صحن علنی ارجاع شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط