فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

افزایش قیمت روغن خودرو غیرقانونی است

عصر خودرو- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از گفت: هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت روغن از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تعزیرات ارسال نشده و هرگونه افزایش قیمتی از نظر ما غیرقانونی است.

افزایش قیمت روغن خودرو غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سیدیاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات در خصوص کشف 4 محموله قاچاق لوازم یدکی خودرو به ارزش 60 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان لرستان در حال رسیدگی است.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت روغن خودرو مورد تأیید سازمان تعزیرات است یا نه؟ افزود: هم اکنون میزان روغن در بازار کمی کاهش پیدا کرده است و متأسفانه اینگونه رویه شده که اگر می‌خواهند کالایی را افزایش قیمت دهند ابتدا توزیع آن در سطح بازار به صورت کم و قطره چکانی می‌شود و سپس کالا به میزان فراوان با قیمت جدید وارد بازار می‌شود.

    رایگانی که با خبرگزاری صدا و سیما مصاحبه می‌کرد در پایان گفت: هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت روغن از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تعزیرات ارسال نشده و هرگونه افزایش قیمتی از نظر ما غیرقانونی است.

    رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر مردم مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات منبع درآمدی برای دولت شده و احکامش دردی را از مردم دوا نمی‌کند چه پاسخی دارید؟ گفت: سازمان تعزیرات، حکم محور است و بر اساس قانون حکم صادر می‌کند و ما در برخورد با گران فروشان و در صورت مشاهده تخلف در نوبت اول، دوم یا سوم حکم متفاوت صادر می‌کنیم و اگر روند صدور حکم، رسیدگی و استعلام در یک سال اتفاق بیفتد منجر به پلمپ و اتفاقات بعدی می‌شود، اما زمان وقوع تخلف و رسیدگی و رسیدگی مجدد در شعب تجدید نظر روند کار را کند می‌کند.

    وی گفت: ما هم قبول داریم که قوانین صنفی بازدارنده نیست و متخلف باید پس از اینکه در تعزیرات و مراجع قضایی و شبه قضایی محکوم شد دیگر مرتکب تخلف نشود، اما قوانین موجود کشور این نتیجه را برای ما ندارد.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از وصول جریمه 82 میلیارد و 594 میلیون ریالی شرکت پتروشیمی قائد بصیر به دلیل قاچاق یک هزار و 905 تن محصولات پتروشیمی خبر داد.

    سیدیاسر رایگانی افزود: شعبه 8 تجدیدنظر تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر این شرکت را به دلیل قاچاق یک هزار و 905 تن محصولات پتروشیمی به پرداخت 2 برابر بهای مال و 1 برابر بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت 82 میلیارد و 594 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

    وی گفت: سازمان تعزیرات با وجود فشار‌های سنگینی که بود این حکم را صادر کرد و جریمه هم وصول شده است.

    وی افزود: در استان خوزستان همچنین مقادیر زیادی سرویس لوازم خانگی کشف شد که پس از احراز تخلف، حکم به ضبط کالا و پرداخت 5 میلیارد و 715 میلیون ریال جزای نقدی صادر شد که حکم صادره قطعی شده است.

    رایگانی گفت: در استان زنجان نیز 53 تن برنج ایرانی و خارجی به ارزش 7 میلیارد و 390 میلیون ریال احتکار شده بود که کشف و حکم به الزام عرضه صادر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو