فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال‌جاری

عصر خودرو- معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰۰ کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، سید حسین میرشفیع سال جاری را در توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراه‌های کشور نامید و گفت: سال جاری با بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر، آزادراه همت - کرج به طول 9 کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر و قطعات دو و سه و چهار آزادراه اراک - خرم آباد به طول 67 کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاه‌های مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.
    وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول 35 کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول 223 کیلومتر دیگر آزادراه‌های کشور هستند که عملیات اجرایی آن‌ها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.

    میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حمل‌ونقل کالا در کشور دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راه‌های کشور و افزایش ایمنی در سال جاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محور‌های مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.

    معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: قطعه سه آزادراه مرند ـ بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه ـ تبریز، آزادراه مهریز ـ اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان ـ خرمشهر آزادراه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آن‌ها در سالجاری آغاز خواهد شد.

    وی همچنین تکمیل آزادراه‌های حرم تا حرم، مشهد ـ باغچه، کرمانشاه ـ حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامه‌ها در این حوزه معرفی کرد.

    میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روش‌های تامین مالی مناسب در بودجه سال جاری گفت: پروژه‌های مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند، اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژه‌های آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های تزریق شود، لازم است روش‌های تامین سرمایه جدیدی برای پروژه‌های آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط