فونیکسریمکسبهتام

بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت

عصر خودرو- بهای بنزین و گازوئیل در انگلیس، با پایان مهلت معافیت‌های آمریکا برای خریداران نفت ایران، به بالاترین حد در نزدیک به ۲۰ سال گذشته رسید.

بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، تحقیقات شرکت خدمات وسایل نقلیه «آر.اِی.سی» نشان می‌دهد که بهای هر لیتر بنزین در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) با جهش ناگهانی 5 پنس نسبت به ماه قبل، به یک پوند و 28 پنس رسید. بهای هر لیتر گازوئیل هم در ماه آوریل با 3 پنس افزایش نسبت به ماه قبل به یک پوند و 34 پنس رسید. به‌این‌ترتیب هزینه هر بار پر کردن باک خودرو، به‌طور میانگین 3 پوند - معادل 70 پوند برای 55 لیتر - افزایش‌یافته است.
    «سایمون ویلیامز» یک سخنگوی شرکت «آر.اِی.سی» می‌گوید، آوریل دومین ماه متوالی پس از سال 2000 است که بهای سوخت به بالاترین حد رسیده است. 'بهای بنزین از آخر ماه مارس (اواسط فروردین) تقریباً هرروز افزایش داشته و این مساله روی مخارج خانوارها در سراسر کشور تأثیر زیان باری داشته است.'
    همچنین بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا در لندن، بهای هر لیتر بنزین صبح امروز (جمعه) به یک پوند و 30 پنس و هر لیتر گازوییل یک پوندو 35 پنس بالغ گردیده است.
    این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا باوجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران را دیگر تمدید نمی‌کند و به عبارتی هیچ کشوری حق خرید نفت از ایران ندارد.
    در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که شماری از تولیدکنندگان نفت یعنی عربستان و امارات برای جایگزین کردن نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
    همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران، ادعای این دو کشور درباره ظرفیت‌های نفتی خود را بزرگنمایی خواند و تصریح کرد که خواب به صفر رسیدن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد.
    خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که عربستان ممکن است در ماه ژوئن(اواخر خرداد) آینده تولید خود را افزایش دهد اما به رقم دلخواه آمریکا برای جبران کمبود نفت ایران در بازار نخواهد رسید. این خبرگزاری به نقل از یک مقام آگاه عنوان کرد که این افزایش عموماً در تابستان و برای مصارف داخلی در عربستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ارتباطی با فشارهای آمریکا برای افزایش تولید نفت، پس از پایان معافیت‌های نفتی ایران ندارد.
    بهای نفت هفته گذشته در سایه بیم کمبود عرضه و کاهش تولید سبد نفتی اوپک، بالاترین رشد را در شش ماه اخیر تجربه کرد؛ به‌گونه‌ای که نفت برنت دریای شمال هر بشکه 74 دلار و 57 سنت معامله شد. همچنین بهای پیش‌خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم درنتیجه فشارهای بیشتر برای افزایش ذخایر نفت خام این کشور با 41 سنت افزایش، به بشکه‌ای 65 دلار و 89 سنت رسید.
    خبرگزاری رویترز این افزایش را ناشی از کاهش تولید سبد نفتی اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بیان کرده است.
    تصمیم واشنگتن برای تمدید نکردن معافیت برای خریداران نفت ایران، از سوی مقام های انگلیس هم با استقبال روبه رو نشده است. سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس از تصمیم آمریکا ابراز تاسف کرد و افزود: برجام برای امنیت ما حائز اهمیت بوده و دولت انگلیس به آن متعهد می‌ماند.
    وی گفت: ما با شرکای اروپایی‌مان همکاری می‌کنیم و تا زمانی که ایران به تعهداتش در برجام متعهد است، این توافق حفظ می‌شود.
    نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران هم معتقد است که رویکرد ضد ایرانی و ناکارآمد آمریکا، موفق نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو