فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با «عصرخودرو» تشریح کرد

راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو

عصر خودرو- در حالی به فعالان صنعت خودرو، داخلی سازی، توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری با هدف افزایش فناوری از جمله اقدامات ضروری صنعت خودرو برای تحقق شعار سال رونق تولید به شمار می رود که کارشناسان این حوزه تعاملات بیرونی با شرکت های صاحب دانش تولید و توسعه خودرو را از دیگر موارد ضروری در سال جاری عنوان می کنند.

راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، داخلی سازی و افزایش عمق آن که در چند سال اخیر به یکی از رئوس اصلی خودروسازان تبدیل شده در حالی در سال جاری به دلیل قطع همکاری شرکای خارجی و همچنین کمبود قطعه با چالش مواجه شده که هرگونه برنامه ریزی در این زمینه مستلزم سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم برای قطعه سازان است و این شرایط در حالیست که رونق تولید جز با حمایت از تولید کالای داخلی امکانپذیر نخواهد بود.
    امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با «عصر خودرو» با تاکید بر این که تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو از جمله ایران خودرو نیازمند برنامه ریزی است، گفت: تغییر نگاه مدیران صنعت خودرو و در اختیار داشتن یک نگاه بلندمدت می تواند بسیاری از چالش های این صنعت را رفع و زمینه را برای تحقق شعار امسال فراهم کند.
    وی افزود: حرکت به سمت فناوری های روز و همچنین در اختیار داشتن پلتفرمی ملی می تواند صنعت خودرو را از چالش هایی نظیر تحریم ها مصون نگاه دارد که این امر با روحیه جهادی و در عین حال توجه ویژه به قطعه سازان محقق خواهد شد.
    این کارشناس صنعت خودرو تمرکز هوشمندانه بر روی موانع تولید را از دیگر ضرورت های امسال دانست و تصریح کرد: خودروسازی نظیر ایران خودرو می تواند با شناسایی گلوگاه ها و نقاط ضعف خود، سال رونق تولید را در این گروه صنعتی از طریق برنامه ریزی بلندمدت و راهکارهایی برای این چالش ها محقق سازد.
    عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در ادامه بر تغییر رویکرد دولت در قبال صنایع بزرگ نظیر خودروسازی تاکید و اظهار کرد: دولت اگر حمایت و برنامه ریزی لازم را انجام ندهد و برنامه ای برای حمایت از سرمایه گذاران نداشته باشد شاهد خروج سرمایه گذاران از ایران و مهاجرت آن ها به کشورهای همسایه خواهیم بود که لازم است در سال رونق تولید به این موضوع توجه شود تا صنعت اشتغالزایی همچون صنعت خودرو دچار مشکل  نشود.
    امینی با اشاره به کاهش قدرت خرید خودرو به دلیل افزایش قیمت ها و همچنین تورم موجود گفت: این امر می تواند یکی از چالش های تحقق شعار امسال باشد که لازم است خودروسازان بزرگ با فروش اقساطی و در عین حال پیش بینی تسهیلات خرید خودرو برای متقاضیان ضمن حفظ بازار و تامین نیاز، نسبت به تحقق رونق تولید اقدام کنند. در چنین شرایطی یکی از مواردی که می تواند به تحقق شعار امسال کمک کند را باید تعادل در نظام عرضه و تقاضای خودرو دانست.
    وی ادامه داد: بر این اساس خودروسازان باید نسبت به کنترل عرضه و تقاضا اقدام کنند و در عین حال برنامه ریزی بلندمدتی تعریف و بر اساس آن نسبت به پیشبرد برنامه ریزی ها و راهکارها اقدام کنند در این شرایط می توان نسبت به تحقق شعار رونق تولید اقدام کرد.
    بر اساس این گزارش، فعالان صنعت خودرو در اختیار داشتن یک برنامه ریزی درست در صنعتی پیشران نظیر صنعت خودرو را از عوامل تحقق شعار امسال می دانند . صنعت خودرو با تکیه بر پیشرفت های اخیر خود باید همپا با تحولات روز حرکت کند تا علاوه بر برآوردن نیاز مخاطب، تولید داخلی را رونق ببخشد بنابراین نیازمند زیرساخت ها و برنامه ریزی هایی در این زمینه است که حرکت در مسیر فناوری های روز از جمله این اقدامات است.
    در عین حال توجه به توانمندی های داخلی و و به روز کردن فناوری تولید قطعات مدرن نیز از دیگر مواردی است که لازم است خودروسازان در سال رونق تولید آن را مدنظر قرار دهند و با تکیه بر این موارد، ضمن رفع نیاز داخلی به بازارهای صادراتی نیز بیندیشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو