فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی ایستگاه محمدیه خط ۷ مترو تا پایان شهریور

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه محمدیه خط ۷ مترو تا پایان شهریور ماه گفت: این ایستگاه در بخش ساختمانی بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

راه‌اندازی ایستگاه محمدیه خط ۷ مترو تا پایان شهریور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، علی امام با اشاره به اینکه توسعه هدفمند خطوط مترو کلید رهایی تهران از مشکلات ترافیکی است، اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه محمدیه تاثیر به‌سزایی در تسهیل و دسترسی شهروندان منطقه 12 تهران به خطوط مترو دارد.

    وی به تقاطع ایستگاه محمدیه با خط یک مترو اشاره و خاطرنشان کرد: ورودی سوم ایستگاه محمدیه با نمای زیبای آجری زینت‌بخش میدان محمدیه خواهد بود و مسافران از طریق این ایستگاه به خط 7 و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی می‌یابند.

    مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با تاکید بر اینکه بخش سیویل و ساختمانی این ایستگاه 99 درصد پشرفت داشته است، افزود: در حال حاضر در حال تکمیل نازک‌کاری و حمل و نصب 8 پله برقی این ایستگاه هستیم.

    امام با اشاره به اینکه سیستم روشنایی و اطفای آبی ایستگاه نیز تکمیل شده است، تصریح کرد:با توجه به اتمام بخش ساختمانی؛ عملیات نصب تجهیزات سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه و مخابرات و همچنین سیستم های اطفای حریق و هواسازهای ایستگاه نیز در حال انجام است.

    وی با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه کاملاً زیرزمینی بوده است، گفت:زیر بنای این ایستگاه بیش از 15 هزار متر مربع و طول سکوی آن 160متر است.

    امام در ادامه با تاکید بر اینکه هر اندازه برای تأمین ایمنی شهروندان در رفت و آمدهای شهری اعتبار اختصاص دهیم، در واقع  اعتباری است که برای حفظ جان آنان قائل شده ایم، تصریح کرد: مدیریت شهری و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در راستای کاهش حجم ترافیک؛ توسعه خطوط پر مسافر پایتخت از جمله خطوط 6 و 7 را در اولویت خود در سال 98 قرار داده است.

    به گزارش تسنیم، خط 7 مترو تهران به‌طول 27 کیلومتر و 22 ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط