فونیکسریمکسبهتام

۹۰ درصد راههای خراسان شمالی هوشمندسازی شده است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از راه های شریانی و اصلی این استان زیر پوشش تجهیزات و خدمات هوشمند جاده ای قرار دارد.

۹۰ درصد راههای خراسان شمالی هوشمندسازی شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه  اظهار داشت: اکنون 22 دستگاه دوربین ثبت تخلف و 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده های استان نصب و فعال است.
    وی افزود: دوربین های ثبت تخلفات جاده ای قادر به شناسایی تخلف سرعت لحظه ای غیرمجاز و سرعت متوسط غیرمجاز بوده و می توانند تصویر پلاک خودرو متخلف را ثبت کنند.
    بدیعی مقدم تصریح کرد: دوربین های ثبت تخلف جاده ای تصویر پلاک خودرو متخلف را ثبت و به پلیس راهور ارسال می کنند و پلیس راهور با استفاده از این اطلاعات، برگ جریمه را به نشانی مالک خودرو می فرستد.
    وی گفت: دوربین های نظارت تصویری هم وضعیت تردد در جاده های استان را رصد می کنند.
    بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: اکنون 47 دستگاه ترددشمار، شمار خودروهای عبوری از محورهای استان را مخابره می کنند.
    وی با اشاره به اینکه سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع حوادث ترافیکی نقش دارند، گفت: عامل انسانی در بیش از 70 درصد از سوانح نقش دارد و این بدان معنا است که با آموزش و فرهنگ سازی می توان از وقوع بخش قابل توجهی از تصادفات جلوگیری کرد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: توسعه خدمات و تجهیزات هوشمند جاده ای با هدف کاهش تصادفات و حوادث در محورها انجام می شود اما در این میان عامل انسانی نقش مهم تری در کاهش این حوادث دارد.
    طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
    اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
    طول راه های روستایی خراسان شمالی هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشوری قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو