فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور:

تجهیز ماموران پلیس‌راه به سیستم‌های هوشمند

دسترسی آنلاین به سوابق رانندگان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: در صورت بازگشایی مرز خسروی، نگرانی بابت زیرساخت‌های جاده ای استان کرمانشاه جهت تردد زوار اربعین نداریم.

تجهیز ماموران پلیس‌راه به سیستم‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه که امروز(24 مرداد) با حضور معاون عمرانی وزارت کشور برگزارشد، بابیان اینکه متاسفانه در بحث رویکردهای مدیریتی در کشور دچار یک ایراد جدی هستیم، اظهارکرد: تفکر مدیریتی غالب ما معطوف به مقابله است، یعنی هنگامی که حادثه‌ای رخ می دهد، آن زمان بدنبال چاره اندیشی و چرایی وقوع حادثه هستیم، درحالیکه در دنیا نگاه مدیریتی معطوف به پیشگیری بوده که هزینه آن هم کمتر است.

    وی با تاکید براینکه باید این رویکرد را تغییر دهیم، اضافه کرد: در بحث حوادث ترافیکی هرچند گفته می شود انسان عامل اصلی وقوع اینگونه از حوادث است، اما نقش راه‌ها را نمی توانیم انکار کنیم و با رویکرد پیشگیرانه و برخی از اقدامات در حوزه های زیرساختی، تلفات جاده‌ای ما کم خواهد شد.

    رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: در شرایط کنونی نیازمند این هستیم که نگاه، روش و فرآیند اقدامات خود در حوزه کاهش حوادث ترافیکی را  تغییر دهیم، چرا که دیگر از دوره ای که اقدامات سلبی و نیروی انسانی بخواهد نتیجه دهد گذشته ایم و باید به سمت استفاده از تکنونولوژی و فناوری برویم.

    وی اضافه کرد: در این راستا پلیس راه کشور اخیرا تجهیزات مدرنی خریداری کرده و بزودی آنها را در اختیار افسران جاده ای خود قرار خواهیم. با استفاده از این تجهیزات نیروهای پلیس راه می توانند به صورت برخط و آنلاین از کلیه سوابق و اطلاعات راننده و خودرو باخبر شوند.

    حسینی در ادامه با مطلوب خواندن زیرساخت های جاده‌های اصلی کرمانشاه، عنوان کرد: باتوجه به این مسئله از عوامل پلیس راه استان می خواهیم بحث نظارت بر جاده های اصلی را به سیستم های کنترلی سپرده و به سمت تمرکز بر جاده های فرعی پیش بروند، چراکه آمار تصادفات در این جاده‌ها بالا است و زیرساخت های آن نیز نیاز به اصلاح دارند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه مسئولان مرزهای غربی کشور درخصوص تردد تریلی‌های حامل سوخت و آسیب هایی که به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان ها وارد می کنند اشاره کرد و گفت: علاوه بر آسیبی که تریلی‌های حامل سوخت به زیرساخت های جاده‌ای وارد می کنند، خطرات جدی هم برای واحدهای مسکونی طول مسیر خود دارند، بنابراین باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود.

    رئیس پلیس راه کشور در ادامه بابیان اینکه پلیس راه در مناطق کوهستانی کشور به خودروهای مناسب این جاده ها نیاز دارد، گفت: بزودی تعدادی خودرو مناسب مناطق کوهستانی خریداری خواهیم کرد و در اختیار پاسگاه‌های این مناطق قرار خواهیم داد.

    وی در بخش پایانی سخنانش به برنامه ریزی‌هایی که از هم اکنون در کشور برای رویداد بزرگ اربعین انجام می گیرد اشاره کرد و گفت: در این رابطه راه‌های مواصلاتی کرمانشاه بسیار قوی‌تر از ایلام و مهران است، لذا با بازگشایی مرز خسروی نگرانی بابت زیرساخت‌های جاده‌ای کرمانشاه نداریم، اما امکانات مرز خسروی ضعیف است.

    حسینی یادآورشد: درصورتی که مرز خسروی باز شود، پیشنهاد می کنیم برای سال اول تنها خودورهای سواری به سمت این مرز بیایند و اتوبوس‌ها همچنان به مرز مهران بروند.

    وی یادآورشد: در بحث کنترل نامحسوس، نصب دوربین‌ها و ایمن سازی جاده‌ها نیز باید اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو