فونیکسریمکسبهتام

معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران مطرح کرد:

جزئیات کامل طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو

حذف رانت پارکبان‌ها

عصر خودرو- معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران نحوه اجرایی شدن این طرح، ساعت اجرا و هزینه‌های آن را تشریح کرد.

جزئیات کامل طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،کامران اخباری، معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران در رابطه با هزینه طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو گفت: هزینه مرتبط با پارک هوشمند حاشیه‌ای خودروها همان هزینه‌ای است که پیش از این نیز در شورای اسلامی شهر تصویب کرده است. این قضیه مربوط به 20 سال پیش است و تغییری برای این طرح نخواهد داشت. در گذشته نیز پارکبان‌ها در خیابان‌ها بر پارک خودروها و دریافت مبلغ نظارت داشتند و پس از آن پارکو‌متر نیز قرار داده شد. حال قرار است با یک سیستم هوشمند، اطلاعات مربوط به پلاک خودروها را برداشت کنیم و هزینه به صورت اینترنتی دریافت شود.

    خداحافظی با پارکبان‌ها

    وی در رابطه با پارکبان‌ها گفت: لازم به ذکر است که از سال 94 دیگر پارکبانی در معابر وجود ندارد و اگر افرادی در این زمینه همچنان فعالیت می‌کنند به ما ارتباطی ندارد و به نوعی سوءاستفاده محسوب می‌شود. پیش از این پارکبان‌ها رقم‌های مختلفی را از صاحبان خودرو برای پارک در معابر دریافت می‌کردند اما با طرح هوشمند با استفاده از کیف پول رقم مشخصی را برای مدت زمان مشخصی که خودرو را پارک کردید پرداخت می‌کنید. این کیف پول الکترونیکی برای پرداخت هزینه مربوط به پارک خودرو و همچنین طرح ترافیک استفاده می‌شود.

    نخست، منطقه 2

    اخباری درباره منطقه اجرایی شدن طرح گفت: ابتدا قرار است که این طرح در منطقه 2 تهران اجرایی شود و پایلوت در این منطقه خواهد بود. سیستم پارک هوشمند خودرو ابتدا از اواخر فروردین ماه در این منطقه اجرایی خواهد شد و سپس با انجام بررسی، این طرح در کل تهران انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت و ساعت پارک خودروها تغییری نکرده و از ساعت 7 صبح الی 9 شب اجرا می‌شود.

    اجرا در معابر اصلی و تجاری

    وی ادامه داد: در خصوص افرادی که محل زندگی آن‌ها در کوچه‌ها نیست و در معابر اصلی قرار دارد لازم است که پارکینگ داشته باشند. این نکته را نیز باید بیان کرد که اکثر معابری که برای این طرح در نظر گرفته شده، معابر تجاری است بنابراین مشکل خاصسی برای ساکنان محل پیش نمی‌آید. حدود 98 خیابان منطقه 2 برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده است که معابر اصلی و همچنین معابر تجاری در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال بلوار دادن یکی از معابر اصلی است و به طور کلی مکان‌هایی که مشکل پارک داشته‌اند در این طرح وجود دارند.

    توزیع عادلانه فضای پارک خودرو

    اخباری در پایان اعلام کرد: هدف اصلی این طرح، توزیع عادلانه فضای پارک در بین کل مردم است همچنین با استفاده از این سیستم، رانت مربوط به پارک خودروها و استفاده از پارکبان‌ها نیز از بین می‌رود. تنها کاری که لازم است شهروندان انجام دهند این است که برای پارک خودرو در معابر ذکر شده، کیف پول خود را در سایت my.tehran.ir شارژ کنند. پس از پارک کردن خودرو، پلاک مشاهده می‌شود و بر اساس مدت زمان پارک خودرو، رقم مورد نظر از کیف پول برداشت می‌شود. پیامکی نیز به صاحبان خودرو ارسال می‌شود که اطلاعات محل پارک، مدت زمان پارک و مقدار پول برداشته شده از کیف پول در آن اعلام می‌شود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بر اساس قانون، نیم ساعت ابتدایی پارک خودرو رایگان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو