فونیکسریمکسبهتام

از سوی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مطرح شد

ماجرای نصب تنها یک هواکش به جای ۷ تا در خط ۶ متروی تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اصول ایمنی در افتتاح خط ۶ لحاظ شده است، گفت: تعداد هواکش ها بر اساس سناریوهای بهره برداری شبیه سازی می‌شود و ایمنی خط ۶ از لحاظ فنی و مهندس رعایت شده است.

ماجرای نصب تنها یک هواکش به جای ۷ تا در خط ۶ متروی تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، محسن پور سید آقایی در مورد مسائل مطرح شده درباره ایمنی خط 6 توضیح داد: از این که عده ای نسبت به ایمنی مترو ابراز نگرانی می کنند استقبال می کنیم اما عملیات ساخت پروژه‌ های مترو توسط شرکتی که طراحی شده است، اجرا می‌شود و قبل از مراحل بهره‌برداری توسط مشاور پروژه، پیمانکار کارفرما صورتجلسه شده و پس از بررسی مسائل ایمنی تایید می‌شود.

    وی افزود: از لحاظ فنی و مهندسی هواکش ها در ایستگاه ها و میان تونل ها نصب می شود تا اگر قطار در شرایطی دود کردند، این دود در تونل باقی نماند و از طرفی که مردم حرکت می‌کنند، دود با باد مخالف به بیرون رانده شود.

    پورسید آقایی با اشاره به اینکه تعداد هواکش‌ها به سرفاصله حرکت قطارها ارتباط دارد، گفت: وقتی سرفاصله قطار 2 دقیقه بوده و همزمان 10 قطار در یک خط باشند شبیه سازی ها به تناسب تخلیه دود در این شرایط صورت میگیرد.

    وی ادامه داد: وقتی سرفاصله قطار 15 دقیقه باشد ( در خط 6 با این سرفاصله آغاز به کار کرد) نوع شبیه سازی و محاسبات متفاوت است و حالت دم در یک ایستگاه و مکش در ایستگاه دیگر صورت می‌گیرد.

    معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر از لحاظ مهندسی شبیه سازی با هواکش ها جواب ندهد ایستگاه از لحاظ فنی بهره برداری نخواهد شد، این که ایستگاه افتتاح شده 7 هواکش داشته باشد به سناریوی بهره برداری و سرفاصله حرکت قطار و حتی تعداد واگن های آن بستگی دارد.

    وی تاکید کرد: صرف اینکه در طراحی اولیه 7 هواکش پیش‌بینی شده است و سرویس دهی حتما باید با 7 هواکش شروع شود، مهندسی نیست و قطعاً ایمنی قطارها طبق اصول مهندسی شبیه سازی و رعایت شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط