فونیکسریمکسبهتام

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

اجرایی نشدن نصب کارت خوان در تاکسی‌های کلانشهر تهران

عصر خودرو- حجت گفت: با توجه به شیوع کرونا نصب کارت خوان در تاکسی‌ها می‌تواند به عنوان یک راه حل کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد.

اجرایی نشدن نصب کارت خوان در تاکسی‌های کلانشهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با نصب دستگاه‌های کارت خوان در تاکسی‌های شهر تهران به منظور کاهش جا به جایی پول نقد و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در جریان این موضوع نیستم و سازمانی هم که این موضوع را اعلام کرده در مجموعه ما نبوده است، اما استفاده از کارت خوان روش مناسبی برای مکان‌ها و موقعیت‌هایی نیست که مستلزم سرعت در پرداخت پول هستند، مگر اینکه به عنوان یک راه حل کوتاه مدت در این شرایط مورد استفاده قرار گیرد.

    وی گفت: استفاده از کارت خوان ممکن است با توجه به شرایط فعلی به منظور اینکه مردم از پول نقد استفاده نکنند مطرح شود، اما در حقیقت، استفاده از کارت خوان برای تاکسی‌ها کار پیچیده‌ای است که به وارد کردن کد و مسائلی از این دست نیاز دارد.

    سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسی‌ها دارای بارکد هستند، بهترین روش استفاده از بارکد است که شهروندان می‌توانند نرم افزار موردنظر را روی گوشی خود نصب کنند و از طریق کیف پول خود، پرداخت را انجام دهند. این کار به دلیل اینکه بدون تماس صورت می‌گیرد، بسیار ایمن و شدنی است و راه حل درستی برای کاهش پرداخت نقدی در شرایط فعلی است.

    حجت ادامه داد: ایرادی که برای این منظور وجود دارد، این است که در حال حاضر 3 اپلیکیشن برای پرداخت پول در دسترس است که با توجه به اینکه دو مورد از آن‌ها به یکدیگر وصل هستند باید آن‌ها را در قالب یک اپلیکیشن در آورد و همانند کارت‌های شتاب که برای یکدیگر کار می‌کنند و به افراد خدمات ارائه می‌دهند، این اپلیکیشن هم بدین صورت عمل کند تا هر فردی با نصب آن بر روی تلفن همراه هوشمند خود، پرداخت را به راحتی انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط