فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد؛

انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید و طراحی پایه خط ۱۰ متروی تهران

عصر خودرو- علی امام از انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید متروی تهران و نیز طراحی پایه خط ۱۰ خبر داد.

انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید و طراحی پایه خط ۱۰ متروی تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کمیسیون نهایی مناقصه انتخاب مشاور «گزینه یابی 4 خط جدید متروی تهران و طراحی پایه خط 10» با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت مترو برگزار شد.

    علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی درون شهری در 30 بهمن سال جاری توسط شورای عالی ترافیک کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح جامع مقرر شد، چهار خط 8 تا 11، 2 خط اکسپرس و نیز توسعه خطوط 1، 3، 4، 6 و 7 انجام شود. بر این اساس کمیسیون نهایی مناقصه انتخاب مشاور برای گزینه یابی 4 خط جدید و نیز طراحی اولیه خط 10 برگزار و نتیجه آن نیز مشخص شد.

    امام با اشاره به اینکه روند انجام مناقصه و انتخاب مشاور نهایی، 6 ماه به طول انجامید، گفت: قرار است در ابتدا گزینه یابی برای 4 خط 8 تا 11 در قالب کریدور‌های مصوب در شورای عالی ترافیک کشور، انجام شود. منظور از گزینه یابی تعیین محل دقیق عبور این خطوط در کریدور یک هزار متری است که مصوب شده است. همچنین تعیین چگونگی اجرای خطوط، عمق خطوط و امکان سنجی اجرا در زیر یا روی زمین، مکان‌یابی دقیق استقرار ایستگاه‌ها و نیز نحوه تعامل هر خط با خطوط دیگر در مرحله گزینه یابی انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه برای هر یک از 4خط جدید باید 3 گزینه توسط گروه مشاور ارائه شود، اظهار کرد: همچنین این گروه مشاور عملیات طراحی پایه برای خط 10 را به عنوان یکی از خطوط اولویت دار برای شرکت متروی تهران از نظر موقعیت و مسیر عبوری و طراحی‌های مورد نیاز انجام می‌دهد تا شرایط واگذاری خط 10 به پیمانکار برای اجرا فراهم شود.

    او با بیان این که مجموع اقدامات گروه مشارکت مشاور در مدت زمان 15 ماه انجام می‌شود، افزود: در ابتدای سال آتی گروه مشاور اقدامات خود را آغاز می‌کند و امیدواریم مرحله گزینه یابی 4 خط مذکور در مدت زمان 6 ماه انجام شود.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات طراحی پایه خط 10، روند برگزاری مناقصه انتخاب مجری خط 10 آغاز خواهد شد.

    او با اشاره به اینکه پس از گذشت بالغ بر 10 سال از آخرین طراحی‌هایی که در شرکت مترو صورت گرفته، طراحی خطوط جدید با تکیه بر استاندارد‌های روز انجام می‌شود، عنوان کرد: مرجع شرکت مترو برای طراحی خطوط جدید «نشریه فنی 777» سازمان برنامه است که به عنوان یک دستورالعمل و شرح خدمات اجرایی آن را به کار می‌گیریم.

    امام تاکید کرد: مناقصه گزینه یابی و طراحی پایه 2 خط اکسپرس، طراحی پایه توسعه خطوط فعلی و نیز طراحی پایه خطوط 8، 9 و 11 متروی تهران نیز در قالب مناقصه‌های دیگر در سال 99 در دستور کار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو