فونیکسریمکسبهتام

ایران یک بازار بکر برای خودروسازها است

عصر خودرو- شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما می‌توانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما ۳ تا ۶ ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.

ایران یک بازار بکر برای خودروسازها است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، بابک صدرایی در خصوص وضعیت تولید خودرو و نحوه پیش فروش آن در کشور گفت: مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرویی که پیش فروش می‌شود باید قطعات منفصله آن در کارخانه موجود باشد و سپس پیش فروش و ثبت نام صورت بگیرد کما اینکه دیگر کمپانی‌های خودروسازی نیز در کشورهای دیگر چنین کاری انجام می‌دهند.

    وی افزود: این شرکت به صورت جوینت ونچر با چینی‌ها اولین شرکت چینی خودروسازی در ایران است و سهم شریک چینی 49 درصد و مدیرعامل نیز از سوی شریک چینی معرفی می‌شود بنابراین شرکای چینی ما نقش مستقیمی در سیاستگذاری‌ها و نحوه فروش خودرو دارند.

    وی ادامه داد: در بین شرکت‌های خودورساز داخلی شرکت ما کمترین افزایش قیمت را داشته است ضمن اینکه شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما می‌توانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما 3 تا 6 ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.

    صدرایی گفت: در این بازار آشفته بازار خودور داخلی ما تنها شرکتی هستیم که هم تولیدات‌مان مطابق برنامه است و هم به روز خودروها را به مشتری تحویل می‌دهیم و این سیاست ابلاغی از سوی مدیرعامل چینی ما است.

    وی تاکید کرد: برای ما خوشنامی و رضایت مشتریان در اولویت بوده و حتی از سودآوری مهمتر است.

    صداریی تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم صنعت خودرو ایران را تحریم کرد و همین عامل باعث شد که شرکت‌های چینی با احتیاط بیشتری با شرکای ایرانی خود کار کنند و حتی برخی از آنها به طور کامل قطع رابطه کردند ما نیز به سبب اینکه بخش خصوصی هستیم و بوروکراسی و پیچ و خم‌های کارخانه‌های دولتی را نداریم توانستیم راحت‌تر با چینی‌ها کار کنیم اما همین تحریم‌ها باعث شد پروژه توسعه ما و هدفگذاری برای صادرات فعلا مسکوت بماند.

    وی افزود: شرکت خودروسازی چینی به دلیل سرمایه‌گذاری زیادی که در ایران کرده نمی‌تواند به آسانی بازار را ترک کند و می‌توان گفت که با وجود شرایط فعلی این شرکت در ایران ماندگار است و به تولید خود ادامه می‌دهد.

    وی گفت: بازار ایران یک بازر بکر برای خودروسازها است ضمن آنکه می‌تواند به عنوان مرکزی برای صادرات به دیگر بازارهای منطقه نقش داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو