فونیکسریمکسبهتام

انجام موفق تست گرم خط ۶ متروی تهران

عصر خودرو- تست گرم خط ۶ متروی تهران با قطار ۷ واگنه با حضور مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) انجام شد.

انجام موفق تست گرم خط ۶ متروی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تست گرم خط 6، از ایستگاه میدان شهدا تا دولت آباد؛ با حضور علی امام مدیر عامل این شرکت، فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو و همچنین جمعی از مدیران انجام شد.

    در تست گرم، ارزیابی سیستم برق رسانی به مجموعه تست‌های سرد اضافه شده و به همراه حرکت یک قطار کامل، خط مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدود یک ماه پیش نیز تست سرد این خط با بهره گیری از یک واگن و لوکوموتیو مورد ارزیابی قرار گرفته بود. در تست سرد فاصله لبه سکو‌های ایستگاه با بدنه قطار، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم تداخل آن‌ها با ناوگان عبوری و ارزیابی کلی کیفیت روسازی مورد کنترل قرار می‌گیرد.

    بر اساس تست‌های گرم و سرد انجام شده خط 6 متروی تهران به لحاظ کیفیت ساخت در سطح مطلوب برای بهره برداری قرار دارد.

    خط 6 به عنوان یکی از خطوط پرترافیک شهر تهران با طول 32 کیلومتر و 27 ایستگاه از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، 17 شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر (گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران منتهی می‌شود.

    این خط با قابلیت جا به جایی بیش از یک میلیون مسافر در روز، با 7 ایستگاه تقاطعی، بیشترین ایستگاه‌های تقاطعی با سایر خطوط متروی تهران را دارا بوده و به همراه خط 7 رینگ تقاطعی خطوط متروی تهران را تشکیل می‌دهد.

    به منظور مناسب سازی استفاده معلولان و کم توانان جسمی از خط 6، در بیش از 90 درصد ایستگاه‌های این خط علاوه بر پله‌های برقی، آسانسور به کار گرفته شده است.

    همچنین در طراحی و ساخت این خط از آخرین تکنولوژی‌های استاندارد روز دنیا در بخش تونل، روسازی، تجهیزات سیگنالینگ و سیستم برق رسانی استفاده شده است.

    به‌زودی در فاز نخست، سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا شامل 9 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 مترو راه‌اندازی می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو