فونیکسریمکسبهتام

دوربین های نظارتی پلیس راه البرز به سامانه سپهتن متصل شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه البرز گفت تمام دوربین های نظارتی ثبت سرعت خودرو های سبک نیز در راه های این استان به سیستم هوشمند سپهتن متصل شده است.

دوربین های نظارتی پلیس راه البرز به سامانه سپهتن متصل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرِ«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «سامانه سپهتن یا پایش هوشمند تردد ناوگان، مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی است که می تواند به صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمام عملکرد خودروهای عمومی و شخصی کشور توسط رانندگان را کنترل کرده و موجب کاهش تلفات جاده ای شود.»
    سرهنگ رضا گودرزی  افزود: با اتصال این سامانه به دوربین های نظارتی سرعت غیرمجازخودروهای سبک توسط دوربین ها ضبط و بلافاصله از طریق سیستم سپهتن در کمترین زمان تخلف به راننده اخطار داده می شود.
    وی اضافه کرد: قبل از این سیستم سپهتن برروی تمام خودروهای مسافربری نصب شده بود که خوشبختانه با فعالیت این سیستم طی 2 سال گذشته هیچ گونه تصادف منجر به فوت برای اتوبوس های مسافربری در راه های استان البرز رخ نداده است.
    گودرزی خاطرنشان کرد: سیستم سپهتن به روی خودروهای سواری از نوروز سال 98 فعال شده و به صورت هوشمند تمام تخلف های رانندگان را ثبت و به نزدیک ترین مرکز پلیس راه اعلام می کند.
    وی بیان داشت: اکنون کنترل ساعت کار رانندگان، زمان استراحت، جلوگیری از جابجایی رانندگان حمل ونقل عمومی، کنترل سرعت لحظه ای از طریق این سیستم به صورت خودکار انجام و یک کیلومتر مانده به پاسگاه پلیس راه، اطلاعات لازم اعلام می شود و ماموران می توانند با توقف خودرو از نحوه عملکرد راننده و تخلفات احتمالی مطلع شوند.
    فرمانده پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان بعد از سه ساعت تردد مداوم باید استراحت و سپس اقدام به ادامه رانندگی کند.
    وی گفت: با نصب این دستگاه رانندگان در ایستگاه های پلیس به جز پاسگاه های مبدا و مقصد توقف نخواهند داشت و پلیس تمام تحرکات راننده و مسیرهای طی شده را رصد کرده و حتی فرد دیگری نمی تواند به جای راننده اقدام به رانندگی کند.
    گودرزی افزود: تصاویر رانندگان به کاربران پلیس راه معرفی شده و درزمان ثبت ساعت در مبدا و مقصد چهره راننده توسط ماموران پلیس راه بازبینی می شود.
    وی خاطرنشان کرد: اکنون 25 دوربین نظارتی ثبت سرعت و تخلف درراه های استان البرز فعال است که 19 نقطه آن درآزادراه ها و بقیه در جاده کرج -چالوس نصب شده و هرنقطه دارای چند دوربین به تناسب خط عبوری است.
    استان البرز دارای یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ،راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به این استان است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو