فونیکسریمکسبهتام

ورود جدی شورا و شهرداری تهران برای توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در سال ۹۸

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بر ورود جدی شورا و شهرداری به موضوع توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در سال ۹۸ تاکید کرد.

ورود جدی شورا و شهرداری تهران برای توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم،  سید آرش حسینی میلانی با اشاره به بازدید خود و شهردار تهران از کارخانه "صباباطری" گفت: موضوع برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها از مدت‌ها پیش مطرح بوده و پیشنهاد آن از شورای دوم تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

    وی در تشریح دلایل ناکامی شهرداری برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و همچنین نبود مکانیسم‌های لازم و عدم استقبال مصرف‌کنندگان، شهرداری نتوانسته این برنامه را به خوبی محقق کند.

    این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری قصد دارند تا سال آینده به‌صورت جدی به بحث برقی کردن موتورسیکلت‌ها وارد شوند، متذکر شد: به منظور پیشبرد در توسعه و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی سازوکارهایی برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده که یکی از آن تامین باطری است.

    حسینی میلانی اضافه کرد: صباباطری کارخانه‌ای ا‌ست که باطری‌های لیتیومی تولید می‌کند و تمام مراحل تولید نیز در همین کارخانه انجام می‌شود. به همین دلیل این اطمینان وجود دارد که از لحاظ ایمنی استانداردهای لازم درنظر گرفته می‌شود و حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

    وی با اشاره به اینکه در حاشیه بازدید شهردار تهران از کارخانه صباباطری، او از نمایشگاه موتورسیکلت‌هایی که برقی شده بودند نیز بازدید کرد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران تاکید داشت که بحث اقتصادی نیز در این موضوع مدنظر قرار گیرد و برقی شدن موتورسیکلت‌ها در ابتدا به‌صورت پایلوت انجام شود؛ به همین منظور کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به همراه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در نظر دارد تا برای سال آینده به‌صورت جدی مطالعات لازم در این خصوص را انجام دهد.

    سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی به گونه‌ای‌ است که نمی‌توان اعلام کرد سال آینده چه تعداد موتورسیکلت برقی وارد عرصه حمل‌ونقل می‌شود، یدآور شد: البته در وهله اول باید مقدمات و زیرساخت‌ها برای تردد موتورسیکلت برقی در شهر فراهم شود تا اگر راکبی خواست باطری موتور را شارژ کند، این امکان برایش فراهم باشد.

    به گفته حسینی میلانی، باید مکانیسم‌های مشارکتی بین تولیدکنندگان، شهرداری و وزارت نیرو از نظر حقوقی و مالی نیز بررسی شود البته این گام‌های اولیه‌‌ای‌ است که برداشته می‌شود و ما امیدواریم ریل‌گذاری‌های لازم برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر اتفاق بیفتد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو