فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه تا ۲ سال آینده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تا دو سال آینده ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه تا ۲ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در آئین کلنگ زنی آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل، از در دست احداث بودن 1167 کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از 50 درصد است.
    وی تأکید کرد: ساخت این پروژه‌ها مرهون تخصیص اعتبارات 3500 میلیارد تومانی از سوی دولت از محل فروش اوراق مشارکت برای پروژه‌های آزادراهی کشور است.

    خادمی ابراز امیدواری کرد تا سال 1399، 600 کیلومتر از این پروژه‌های آزادراهی در کشور به بهره‌برداری برسد.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این 600 کیلومتر آزادراه تقریباً معادل 25 درصد آزادراه‌های موجود کشور است که در چند سال اخیر احداث شده است.

    خادمی با بیان اینکه ساخت آزاد راه همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت حدود 2221 کیلومتر قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت آزادراه منعقد منعقد شده که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آنها نیز شروع شود.

    خادمی به اقدامات مؤثر در زمینه ساخت پروژه بزرگراهی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون 7800 کیلومتر پروژه بزرگراهی در کشور در حال ساخت است.

    وی افزود: سالانه حدود 1200 کیلومتر پروژه بزرگراهی در کشور تکمیل شده و به شبکه بزرگراهی کشور متصل می‌شود و اولویت ما در این زمینه تکمیل گلوگاه‌های بزرگراهی کشور است.

    وی با بیان اینکه احداث 3295 کیلومتر مسیر ریلی هم در کشور در حال اجرا است، گفت: این پروژه‌ها گام بزرگی در توسعه شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود.

    خادمی عنوان کرد: 970 کیلومتر از پروژه‌های ریلی تقریباً آماده افتتاح است که بخشی از آن امسال افتتاح شده و بخشی دیگر تا پایان سال و یا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در بحث توسعه شبکه ریلی اتصال مرکز استان کرمانشاه به شبکه ریلی کشور بود که ادامه مسیر تا مرز خسروی در دستور کار است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه کریدور شرق به غرب کشور به صورت آزادراهی و بزرگراهی است، گفت: ساخت بزرگراه از کرمانشاه به سمت خسروی تا حد زیادی انجام شده و تنها مسیر کرمانشاه به سمت ایلام باقی‌مانده که یک بانده است و باید به چهار بانده تبدیل شود.

    وی افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر محور حمیل به ایلام و از آنجا به سمت مهران نیز به صورت بزرگراهی اجرا شود که در این صورت کریدور شرق به غرب کشور به‌صورت آزادراهی و بزرگراهی تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو