فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی وزیر کشور:

۲۹۵ کیلومتر خط مترو و ۱۹۳ ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم پایتخت و چهار کلانشهر است

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: هم اکنون ۲۹۵کیلومتر خط مترویی در حال خدمت رسانی به مردم تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان است.

۲۹۵ کیلومتر خط مترو و ۱۹۳ ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم پایتخت و چهار کلانشهر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که در نشست «صنعت ریلی، توان داخلی، ظرفیت‌ها و فناوری» در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر بیش از 1700 دستگاه واگن در این 295 کیلومتر خط مترویی در حال جابجایی مسافران هستند و 193 ایستگاه مترو هم در این شهرها تاسیس شده و در حال ارایه خدمات است.

    وی اضافه کرد: به این ترتیب ایجاد مترو در پایتخت و چهار کلانشهر دیگر منجر به جابجایی بیش از 820 میلیون سفر سالانه در کشور شده است.

    جمالی نژاد در ادامه گفت: همچنین شهرهای کرج، قم، اهواز و کرمانشاه در شرف اضافه شدن به شبکه ریلی درون شهری کشور هستند.

    وی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی سبک شهری (تراموا) نیز شهرهای رشت، قزوین، ارومیه و یزد در حال انجام اقدامات اولیه و کسب مجوزات لازم از وزارت کشور هستند.

    در ادامه حسین رجب صلاحی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریها گزارشی از فرآیند پروژههای ریلی درون شهری کشور، فرآیند طرح تأمین 2000 دستگاه واگن مترویی شامل مناقصه 630 دستگاه واگن متروی تهران ارایه و ویژگیهای بارز بومی سازی در قرارداد مذکور را بیان کرد.

    شایان ذکر است در این جلسه که در راستای حرکت به سوی تقویت صنعت ریلی کشور و عبور از فضای تحریم با تکیه بر توانمندیهای داخلی تشکیل شد، مدیران ارشد دستگاههای ذیربط از جمله راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند واگن ساز مطرح کشور به بیان دیدگاههای خود پرداخته و خواستار تعریف یک ساز و کار مالی مؤثر برای تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی کشور شدند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو