فونیکسریمکسبهتام

موتور دیزل سواری در آستانه تولید انبوه

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) گفت: در صورت فراهم سازی زیرساخت‌های لازم درکشور، موتور دیزل ملی سواری در مدار تولید قرار می گیرد.

موتور دیزل سواری در آستانه تولید انبوه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایکوپرس،  محمد زالی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو با هدف کاهش گاز دی اکسید کربن و افزایش راندمان قوای محرکه، توسعه قوای محرکه دیزل برای خودروی سواری را در دستور کار قرار داده است.

    وی ادامه داد: پروژه موتور دیزل توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بخش صنعتی سازی رسیده و در حدود 70 موتور و 30 خودروی سورن با موتور دیزل با هدف انجام آزمون‌های تائیدیه نهایی شامل پیمایش برای سنجش دوام و عملکرد در خطوط تولید انبوه ساخته شده است.

    زالی از داخلی سازی شدن بسیاری از قطعات موتور دیزل خبر داد و گفت: بخش کمی از آن از منابع خارجی تامین خواهد شد. فن‌آوری بالای بعضی از قطعات و سامانه‌های خودروی دیزلی و یا به صرفه نبودن تولید تعدادی از آنها عامل تامین از منابع خارجی است.

    مدیرعامل شرکت ایپکو مزیت اصلی موتور دیزل  را کاهش گاز CO2 عنوان کرد و گفت:  به طور متوسط تولید گاز2 CO درخودروی سورن دیزل 145 گرم بر کیلومتر است. همچنین وجود فیلتر دوده و واکنشگر پس پالایشی سطح آلایندگی این خودرو را در سطح یورو 5 قابل ارتقاء به یورو 6 قرار داده است.

    وی افزود: دوام بالا و مصرف سوخت کم موتور دیزل از دیگر مزایای آن به حساب می آید. ‌ به گونه ای که میانگین مصرف سوخت موتور دیزلی 4/5 لیتر در صد کیلومتر در چرخه رانندگی استاندارد ترکیبی است و میزان مصرف سوخت این خودرو در خارج شهر نیز عددی زیر 5 لیتر در صد کیلومتر است.

    زالی تصریح کرد: موتور دیزل علاوه بر مصرف سوخت کم با توان و گشتاور بالا برای رانندگی درون شهری و خارج از شهر به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی، گزینه بسیار مناسب و به صرفه ای خواهد بود.

    گفتنی است، مراحل توسعه موتور دیزل سواری در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)  انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو