فونیکسریمکسبهتام

شهرک خودرویی اراک تا پایان امسال راه‌اندازی شود

عصر خودرو- استاندار مرکزی گفت: هم‌اکنون دوباره تذکر جدی به شهرداری برای انتقال مشاغل خودرویی مزاحم به شهرک خودرویی را می‌دهم، شهرداری و شورای شهر دقت کنند باید تا قبل از پایان امسال شهرک خودرویی راه‌اندازی شود.

شهرک خودرویی اراک تا پایان امسال راه‌اندازی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک، با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت:  برگزاری این جلسات می‌تواند نقش مثبتی داشته باشد، براساس آمارهای ارائه شده تعداد روزهای آلوده شهر اراک در مقایسه با دو سال گذشته نصف شده، یعنی از 97 روز در سال 95 به 46 روز در سال 97 رسیده است.

    وی افزود: در دو سال گذشته خشک‌سالی و ترسالی داشته‌ایم، درست است که بارندگی‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اما در مقایسه این سه سال در مدت مشابه شاهد کاهش این آمار هستیم، در این راستا کارهای بسیاری انجام شده که در راس آنها مردم و سازمان‌های مردم نهاد هستند، زیرا کسی که وظیفه‌ای ندارد اما در این مسائل پیش قدم بوده از یک احترام ویژه‌ای برخوردار است.

    استاندار مرکزی تصریح کرد: محیط زیست در جلسه آینده باید گزارشی را ارائه کند که اگر شهر اراک در سال‌های 83 و 84 جزو هشت شهر آلوده کشور بوده هم اکنون با اقداماتی که درراستای کاهش آلودگی انجام داده است در چه جایگاهی قرار دارد، فکر می‌کنیم که با اقدامات انجام شده اراک از نظر میزان آلاینده‌ها، در میان شهرهای کشور رتبه بهتری دارد.

    آقازاده بیان کرد: ایجاد هفت کیلومتر  نوار دوچرخه‌سواری در یکی دو سال گذشته اقدام بسیار خوبی است، بر همین اساس روند امور برای سالم‌سازی هوای شهر اراک در طول این سال‌ها بهتر شده است، اما در حمل و نقل نتوانستیم کار قابل ارائه و یا قابل دفاعی انجام دهیم، این امر تنها مختص شهر اراک نیست بلکه در بیشتر شهرها سیستم حمل و نقل، سیستم فشلی است.

    وی عنوان کرد: هم‌اکنون بنزین ارزان‌تر از آب آشامیدنی دست مردم داده می‌شود، این امر سبب می‌شود حتی اگر فرد تمایلی به استفاده از وسیله نقلیه شخصی ندارد به سمت استفاده از آن برود، بدون هیچ تعارفی حمل‌ و نقل ما فشل است، تا زمانی که وضعیت حمل و نقل درست نشود و پول ملت، مردم و  روستاییانی که از بنزین استفاده نمی‌کنند به باک ماشین‌های بی‌کیفیت موجود در کشور بریزیم کسی به دنبال استفاده از دوچرخه نمی‌رود.

    استاندار مرکزی ادامه داد: ما باید با برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از دوچرخه را انجام دهیم، هم‌اکنون از این هفت کیلومتر نوار ایجاد شده هم استفاده نمی‌شود، فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین مردم نه برای تفنن بلکه برای کار باید ایجاد شود، در برخی از کشورهای اروپایی مثل هلند حتی در بین اتوبان‌های خود نواری برای استفاده از دوچرخه وجود دارد.

    آقازاده خاطرنشان کرد: ارزیابی ما این است که به نسبت هر سال وضعیت هوای شهر اراک بهتر می‌شود، درست است که هوا آلوده است اما نباید در این فضای بی‌اعتمادی بدمیم، از دی‌ماه سال گذشته در کل استان بنزین یورو چهار ارائه می‌شود، توزیع این بنزین توانسته در کاهش آلودگی اراک و شهرهای اطراف آن کمک کند، سوخت گاز برای نیروگاه و بسیاری دیگر از کارخانجات، خارج شدن دیگ‌های قدیمی ایرالکو و غیره از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

    وی تصریح کرد: با همه این تفاسیر همچنان در حمل و نقل ضعیف بوده و بی‌برنامه هستیم، دغدغه بعدی که وجود دارد در مورد شهرک خودرویی است، هم‌اکنون دوباره تذکر جدی به شهرداری برای انتقال مشاغل خودرویی مزاحم به شهرک خودرویی را می‌دهم، شهرداری و شورای شهر دقت کنند باید تا قبل از پایان امسال شهرک خودرویی راه‌اندازی شود، زیرا چندین میلیارد هزینه شده است،  باید با اجبار و یا اختیار، مشاغل مزاحم در خیابان‌های شریعتی و هپکو که به عنوان دو خیابان مهم بوده و دیگر جایی برای آلودگی صوتی و منظره‌ای برای این مشاغل را ندارد انتقال داده شوند.

    استاندار مرکزی ادامه داد: بر همین اساس اولویت شهرداری و شورای شهر، انتقال مشاغل مزاحم به ویژه در این دو خیابان به شهرک خودرویی باشد، در این راستا هر کجا که نیاز باشد استاندار و دستگاه قضایی کمک می‌کنند.

    آقازاده اضافه کرد: از 50 اتوبوس خریداری شده، تنها نزدیک به 20 اتوبوس واگذار شده، شهرداری باید تلاش کند تا یا برای آنها متقاضی پیدا کند یا شرایط واگذاری را به‌گونه‌ای کند که متقاضی برای آنها پیدا شود، دانشگاه علوم پزشکی، آزمایش پزشکی و معاینات میدانی از کارکنان ایرالکو داشته باشد و ایرالکو هم موظف به پرداخت هزینه آن بوده و نتیجه آن هم باید در جلسه بعدی گزارش داده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو