فونیکسریمکسبهتام

یک عضور شورای شهر خبرداد:

باز شدن گره ترافیکی اتوبان چمران با احداث مترو نمایشگاه تهران

عصر خودرو- سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: خط یک، ۴ و خط ۷ از جمله خطوط پیشنهادی برای ایجاد ایستگاه مترو نمایشگاه بین المللی تهران هستند، اما مشاوران با بررسی طرح های مهندسی خط جدیدالاحداث ۱۰ را از نظر زمان و هزینه بهترین راهکار می دانند. که خط ۱۰ در نهایت با احداث ۴ ایستگاه از سعادت آباد به نمایشگاه بین المللی تهران وصل شود.

باز شدن گره ترافیکی اتوبان چمران با احداث مترو نمایشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در جلسه‌ای با بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران در جریان آخرین پیگیری‌های مسئولان نمایشگاه بین المللی برای ایجاد و احداث خط مترو قرار گرفت .

    در این جلسه حسین زاده به پیگیری‌های انجام شده و کارهای کارشناسی برای دسترسی مترو اشاره کرد و گفت: خط یک، 4 و خط 7 از جمله خطوط پیشنهادی برای ایجاد ایستگاه مترو نمایشگاه بین المللی تهران هستند، اما مشاوران با بررسی طرح های مهندسی خط جدیدالاحداث 10 را از نظر زمان و هزینه بهترین راهکار می دانند. که خط 10 در نهایت با احداث 4 ایستگاه از سعادت آباد به نمایشگاه بین المللی تهران وصل شود .

    حبیب زاده عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران هم تاکید کرد به رغم آنکه برخی می گویند‌ نمایشگاه بین المللی به دلیل مشکلات ترافیکی که ایجاد کرده باید جا به ‌جا شود، با توجه به موقعیت استراتژیک نمایشگاه بین المللی باید در همین مرکز به فعالیت خودش ادامه بدهد .

    وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ دنیا مرکز نمایشگاهی در مراکز شهرها مستقرند و ما فقط باید مشکل دسترسی را برطرف کنیم که اگر در زمان برگزاری نمایشگاه مشکلی برای تردد مردم ایجاد می شود، آن مشکل را حل کنیم. برای حفظ اراضی نمایشگاه بین المللی تهران و تاسیس آن تلاشهای زیادی صورت گرفته است و مدیریت شهری و مدیریت شرکت سهامی باید دست به دست بدهند تا مشکل دسترسی آسان به نمایشگاه را حل کنیم .

    حبیب زاده این را هم گفت که یکی از بهترین پیشنهادها که چندین بار در شورای ‌‌شورای شهر تهران در مورد آن بحث شده دسترسی از طریق خطوط مترو است و در آخرین جلسه بررسی دسترسی از طریق خط 7 مترو و بخشی از خط جدید 10 پیشنهاد شد که در صورت اجرا و تقاطع با خط 7 مشکل اصلی تردد نمایشگاه بین المللی را حل کند .

    وی تصریح کرد: ‌البته اجرای هر طرحی در این حوزه باید مصوبه شورای عالی ترافیک را داشته باشد و با احداث خط متروی نمایشگاه‌ به نوعی رینگی که برای شهر تهران در نظر گرفته شده تکمیل می شود. ‌‌

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو