فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری فارس خبرداد:

یخ‌زدگی در جاده‌های برفی فارس

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای فارس با اشاره به بارش برف و یخ‌ زدگی در جاده‌های استان، از آماده‌باش نیروهای راهداری خبر داد.

یخ‌زدگی در جاده‌های برفی فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، علیرضا سیاهپور اظهار داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و یخ زدگی برخی جاده‌ها در استان فارس از روز گذشته گروه‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌های استان در آماده باش به‌سر می‌برند.

    وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی نیروهای راهداری در محورهای برف‌گیر، افزود: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌های سپیدان به یاسوج و سپیدان به اقلید انجام‌شده است.

    سیاهپور ادامه داد: تمامی راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می‌شوند.

    مدیرکل راهداری فارس اضافه کرد: تیم‌های این اداره کل با 74 اکیپ فعال و 35 گشت به همراه 550 دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین، 24 ساعته فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می‌دهند.

    وی با بیان اینکه تردد خودروها در سطح جاده های استان بصورت عادی و روان در جریان است، گفت: مسافران می‌توانند برای اطلاع از طول مسیر، وضعیت جوی مسیر و ترافیک مسیر با سامانه گویای 141 یا شماره تماس‌های 32317631 و 32318467 در تماس باشند و یا از طریق ساست www.141.ir از وضعیت مسیر با خبر شوند.

    مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای فارس بیان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتی‌ المقدرو از سفرهای غیر ضروری خصوصا در مناطق کوهستانی خودداری کنند و در صورت لزوم هم تجهیزات ایمنی نظیر نقشه مسیریاب، سوخت کافی، زنجیر چرخ، غذای کافی و لباس گرم به همراه داشته باشند.

    استان فارس 16 هزار و 943  کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 1380 کیلومتر بزرگراه، 2200 کیلومتر راه اصلی، 2700 کیلومتر راه فرعی، 10600 روستایی و 2100 راه شریانی است.

     طرح زمستانی راهداری از آذرماه آغاز می‌شود و تا 20 اسفند‌ماه ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو