فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام مدیرعامل آرتاویل تایر در گفت‌وگو با «عصرخودرو» خبر داد:

راه اندازی طرح تولید لاستیک های تی بی آر آرتاویل تایر در نیمه نخست سال ۹۸

ظرفیت تولید آرتاویل تایر ۲۰ هزارتن افزایش می یابد

عصر خودرو- قایم مقام مدیر عامل آرتاویل تایر یکی از اصلی ترین خواسته های فعالان صنعت تایر را تسهیل دریافت اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد و گفت: در حال حاصر دولت ارز به دو قلم عمده کائوچو و استیل کورد ارز دولتی اختصاص داده اما فعالان این صنعت ظرف دو ماهه گذشته موفق به دریافت این ارز نشده اند.

راه اندازی طرح تولید لاستیک های تی بی آر آرتاویل تایر در نیمه نخست سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    علیرضا انصاری در حاشیه دومین نمایشگاه تجهیزات زنجیره تامین صنعت لاستیک در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به روند دشوار انتقال و تامین ارز گفت: فعالان این حوزه نگران وضعیت صنعت تایر در آینده هستند و انتظار چالش جدی توقف خطوط تولید و کاهش تولید را دارند و در این شرایط خواسته فعالان صنعت تایر روان شدن روند اختصاص ارز به این صنعت است.

    وی تاکید کرد که دولت باید با اتخاذ روش هایی بانک هایی را شناسایی تا منابع مالی به راحتی به دست فروشنده رسیده و در کوتاه ترین زمان ممکن مواد اولیه و حیاتی به دست مصرف کنندگان برسد.
    قائم مقام مدیرعامل آرتاویل تایر تصریح کرد: بخش زیادی از ارز مورد نیاز این صنعت با هدف تامین کائوچو و استیل کورد بوده که ارز 4200 تومانی به آن اختصاص یافته اما مشکل این است که هم اکنون، ارزی تخصیصی با وجود پیگیری های انجام شده پرداخت نمی شود و در این زمینه مراجعات مکرری به بانک مرکزی انجام شده اما لازم است بانک مرکزی در این خصوص چاره اندیشی کند تا اختصاص و همچنین انتقال ارز تسهیل شود تا فعالان حوزه تایر قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز باشند.
    انصاری یادآور شد: تولیدکنندگان صنعت تایر پیش بینی مواد اولیه مورد نیاز را کرده اند اما با این حال نگران تامین مواد اولیه در آینده نزدیک هستند این در حالیست که امسال نیز به دلیل تامین کائوچو توقف تولید کوتاهی پیش آمد که هم اکنون حل شده و در صورت چاره اندیشی از سوی دولت با مشکل جدی در زمینه تامین مواد اولیه مواجه خواهیم شد.
    وی در خصوص طرح توسعه ای تایرهای تی بی آر آرتاویل تایر نیز اظهار کرد: این طرح توسعه ای از چند سال پیش با ظرفیت 20 هزار تن و تولید 300 هزار حلقه لاستیک در سال در دستور کار شرکت آرتاویل تایر قرار گرفت که در صورت راه اندازی و بهره برداری از این طرح در نیمه نخست سال آینده ظرفست کل تولید در شرکت آرتاویل تایر به 50 هزار تن خواهد رسید.
    به گفته انصاری،هم اکنون بخشی از ماشین آلات نصب و بخشی نیز توسط سوپروایزرهای خارجی در حال نصب است که با بهره بردای از این طرح بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای در زمینه تایرهای سنگین تامین خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو