فونیکسریمکسبهتام

در بهار امسال محقق شد

رشد ۱۰ درصدی تیتراژی و ۶ درصدی وزنی تولید انواع تایر

عصر خودرو- آمار منتشر شده از میزان تولید تایر خودروها توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر کشور نشان می‌دهد که تولید این کالا در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ ‌درصدی را به لحاظ تعدادی و شش درصدی به لحاظ وزنی را ثبت کرده است.

رشد ۱۰ درصدی تیتراژی و ۶ درصدی وزنی تولید انواع تایر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، براساس آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، در مجموع 70 هزار و 447 تن تایر خودرو تولید شده است که این وزن از تایرها معادل 11 میلیون و 137 هزار و 665 حلقه تایر است. بررسی آمار نشان می‌دهد که تولید تایر در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی شش درصد و از منظر تعداد حلقه‌ها با 10 درصد افزایش تولید روبرو شده است.

    طبق آمار در سه ماه نخست سال جاری، بیشترین رشد تولید، مختص تولید تایر دوچرخه‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد به لحاظ تعدادی و 41 درصد به لحاظ وزنی افزایش تولید داشته‌ است. در این مدت دو میلیون و 62 هزار و 941 حلقه تایر دوچرخه با وزن 4241 تن در کشور تولید شده است که رشد 58 درصدی تیراژی و 41 درصدی وزنی را  نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، ثبت کرده‌اند.

    همچنین پنج میلیون و 895 هزار و 890 حلقه تایر انواع خودرو (سبک و سنگین) معادل 63 هزار و 848 تن در سه ماه نخست سال جاری در کشور تولید شده است که به لحاظ تعداد حلقه دو درصد و به لحاظ وزنی یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید دیده می‌شود. 

    از این میزان تولید تایر خودروها، پنج میلیون و 107 هزار و 222 حلقه متعلق به تایر خودروهای سواری است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ثابت مانده اما به لحاظ وزنی یک درصد رشد یافته است؛ در فصل بهار سال جاری از میزان تولید وزنی تایر خودروهای سبک و سنگین، 36 هزار و 892 تن سهم تایر خودروهای سواری بوده است. 

    در سه ماهه ابتدایی امسال همچنین با رشد 25 درصدی، 6848 تن انواع تایر وانتی رشد و با رشد پنج درصدی 13 هزار و 470 تن تایر باری و اتوبوسی در داخل کشور تولید شده است. تایرهای کشاورزی سنگین نیز با رشد یک درصدی 4714 تن توسط تایرسازان داخلی تولید شده است. 

    در مقابل اما در بخش تایرهای کشاورزی سبک 802 تن تایر تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش تولید داشته و 1124 تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی تولید شده که تولید این نوع تایر در مجموع سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 26 درصدی داشته است.

    بنابر این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، 2358 هزارتن با رشد شش درصدی معادل سه میلیون  و 178 هزار و 834 حلقه انواع تیوب تولید شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تیتراژی شش درصد وبه لحاظ وزنی  12 درصد رشد تولید را تجربه کرده‌ است.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط