فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن خبر داد:

تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از ۹۰ هزار دستگاه رسید

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن اظهار داشت: امروز خودروسازها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از ۹۰ هزار دستگاه رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، آرش محبی‌نژاد از افزایش خودروهای فاقد قطعه در کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا خبر داد.

    وی گفت: بنا بر آخرین آمار، خودروهایی که در این دو کارخانه به دلیل کمبود قطعات یدکی تجاری نشده‌اند و در کف انبار خوابیده است امروز به بیش از 90 هزار دستگاه رسید. این یعنی سرمایه عظیمی از این دو خودروساز و قطعه‌سازان راکد مانده است.

    محبی‌نژاد افزود: کسری قطعات این خودروها عمدتاً داخلی است. این یعنی خودروساز نتوانسته از قطعه ساز داخلی جنس مورد نیاز خود را تهیه کند و همانطور که بارها اعلام کردیم قطعه‌سازان امروز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود ازسوی قطعه‌سازان و افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و تهیه مواد اولیه خارجی نمی‌تواند سفارشات خودروسازها را تامین کند. البته بخش اندکی از این خودروها نیز نیازمند قطعات وارداتی است.

    دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن تصریح کرد: از سوی دیگر این روند باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود علاوه بر اینکه خودروساز مجبور است مکانی برای دپو کردن این خودروها تدارک ببیند در آینده نیز وقتی قطعه تامین شد دوباره باید کارگر و تکنسین بر روی این خودروها کار کند و مراحل کنترل کیفیت را دوباره پشت سر بگذارند که این هزینه زیادی به خودروسازها وارد می‌کند.

    وی در خصوص وضعیت قطعه‌سازان گفت: امروز خودروسازها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش دارند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

    وی افزود: ما تمام این مشکلات را به صورت تصویب شده به 290 نماینده مجلس و سران سه قوا فرستاده‌ایم. همچنین پیشنهاد خود را در هشت بند مطرح کرده‌ایم. به نظر من تنها راه خروج از بحران فعلی اجرایی شدن این موارد هشتگانه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو