فونیکسریمکسبهتام

آلودگى هوا «۳۰۶۱»

آلودگى هوا مهم ترین تهدید برای سلامت شهروندان در پایتخت است

عصر خودرو- نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه آلودگى هوا مهم ترین تهدید برای سلامت شهروندان در پایتخت و کلانشهرها است،گفت: حدود هفتاد درصد از منابع آلاینده هوا در شهرى مثل تهران ارتباط با منابع متحرک یا خودروهای آلاینده و فرسوده دارند.

آلودگى هوا مهم ترین تهدید برای سلامت شهروندان در پایتخت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی محمد شاعری درباره وضعیت حضور  خودروهای فرسوده  در پایتخت وکلان شهرها،گفت: خودروهاى دیزلى از جمله کامیون،اتوبوس‌ها،مینى بوس‌ها نقش بسیار مهمى در  ایجاد آلودگى هواى  در شهر تهران دارند بنابراین الزامی است که تدابیر اساسی برای رفع  معضل خودروهای فرسوده در  پایتخت وکلان شهرها  مدنظر قراربگیرد .

    نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی باید دراسرع وقت نوسازى  شود زیرا  خودروهای فرسوده نه تنها تاثیر بسزایی در تشدیدآلودگی هوا دارند بلکه در  ایجادتصادفات به علت عدم ایمنی مناسب تاثیرگذار هستند و این در حالی است که نقش خودروهای فرسوده را می توان در حادثه اخیر دانشگاه آزاد مشاهده کرد وبنابراین جا دارد در این راستا به خانواده‌های دانشجویان عزیز وگرامی این حادثه بسیار ناگوار که جان به جان آفرین تسلیم کردند، تسلیت عرض کنم.

    حداقل شش هزار اتوبوس فرسوده  باید درکلان شهر تهران نوسازی شود

       وی ادامه داد: بر طبق آمارهای موجود  می بایست، حداقل شش هزار اتوبوس فرسوده درکلان شهر تهران نوسازی شود واین در  حالی است که وسایل نقلیه با انتشار ذرات معلق و دود بسیارکشنده، سلامت مردم را به خطر مى اندازند.

    کمبود اعتبار مانع  نوسازی  اتوبوس های فرسوده  توسط شهرداری ها

    وی بابیان اینکه افزود: برای نوسازی اتوبوس های فرسوده کلان شهر تهران، دولت می بایست به کمک شهردارى ها بشتابد و از همین رو شهردارى نیز می توانند با مشارکت بخش خصوصى دراین راستا حضور بعمل آورند.

    بانک ها با تسهیلات کم بهره  شرایط  را برای نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری مهیا کنند

    شاعری  افزود: بانک ها با اختصاص تسهیلات کم بهره و  باز پرداخت طولانى مدت شرایط را برای  نوسازی اتوبوسها ،مینى بوسها ، کامیون وکامیونت‌ها  مهیا کنند تا بتوان  وضعیت ناوگان  اتوبوسرانی  را بهبود بخشید.

    آلودگى هوا مهم ترین تهدید برای سلامت شهروندان در پایتخت وکلانشهرها است

    عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه الودگى هوا مهم ترین تهدید برای سلامت شهروندان در پایتخت وکلانشهرها است یادآورشد: حدود هفتاد درصد از منابع الاینده هوا در شهرى مثل تهران ارتباط با منابع متحرک یا خودروهای آلاینده  یا فرسوده دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو