فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد:

تأثیر ۶۰ هزار خودروی دیزلی در آلودگی هوای تهران

عصر خودرو- رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه هنوز کامیون‌های جنگ جهانی دوم در خیابان‌ها تردد می‌کنند، گفت: آلودگی هوای تهران بخاطر ۶۰ هزار خودروی دیزلی است.

تأثیر ۶۰ هزار خودروی دیزلی در آلودگی هوای تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در مراسم افتتاح ناوگان فروشگاه مجازی شهروند که امروز (سه‌شنبه 11 دی ماه) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: باید از بخش خصوصی که ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه را پذیرفته است، قدردانی کنم.

    وی با بیان اینکه به شهرداری تهران به خاطر پشتیبانی از زیرساخت‌های ایجاد هوای پاک تشکر می‌کنم، تصریح کرد: در سال 97، 28 روز نسبت به سال قبل هوای پاک بیشتری داشتیم و هیچ روزی به خاطر آلودگی تعطیل نشد.

    رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه سال قبل 10 روز تعطیل داشتیم، گفت: کلانشهر‌های کشور با مشکلات سوخت و قوه محرکه روبه‌رو هستند.

    کلانتری با ابراز خوشحالی از اینکه شهرداری تهران در زمینه پاکیزگی هوا اقدامات عملی کرده است، افزود: این اقدام کمک بزرگی به پاکیزگی هوا است.

    ئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه ما ناچار هستیم هفته‌ای یک روز به خرید برویم، گفت: در اینگونه خریدها ضایعات زیادی تولید می‌شود که به عنوان مثال یک کیلو سیب‌زمینی، 300 کیلو آب مصرف می‌کند تا تولید شود و اگر دور ریخته شود، به همین میزان آب اصراف شده است و اگر این شبکه‌های خرید اصلاح شوند و توسعه یابند، مردم خریدهایشان به جای هفته‌ای یکبار هفته‌ای سه مرتبه می‌شود.

    کلانتری تصریح کرد: در شرایطی امسال 28 روز هوای پاک داشتیم که امسال یک فاکتور جدید هم به آن اضافه شده بود و آن هم اوزون پایین بود که ما در سال گذشته این فاکتور را لحاظ نمی‌کردیم.

    وی با بیان اینکه این شبکه باید بیشتر شود و حمل‌ونقل‌ها محدود‌تر شوند، افزود: هنوز کامیون‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند در خیابان‌ها تردد می‌کنند و هوای آلوده تهران بخاطر 60 هزار خودروی دیزلی است.

    رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: هر موتورسیکلت کاربراتوی اندازه 12 خودرو هوا را آلوده می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو