فونیکسریمکسبهتام

نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون

عصر خودرو- رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده و نصب فیلتر دوده بهترین راه برای خودور‌های در حال تردد است.

نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با حذف فیلتر دوده از ناوگان حمل ونقل اظهار کرد: موضوع حذف فیلتر دوده در شهر تهران و 8 کلانشهر‌ کشور به تصویب هیئت وزیران رسیده است که براساس این مصوبه شهرداری مکلف به اجرای آن است.

    وی با بیان اینکه خودرو‌های جدید دارای استاندارد یورو 4 باید dpf و خودروهای دارای استاندارد یورو 5، باید eed داشته باشند، افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران برای خودرو‌های در حال تردد نیز باید فیلتر دوده نصب شود.

    زندی گفت: در گذشته هزینه نصب فیلتر حدود 25 تا 30 میلیون تومان بود که هم اکنون این رقم به 80 میلیون تومان افزایش یافته است و سازمان محیط زیست مکلف بود که این مصوبه را به تصویب برساند و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه شدند.

    وی ادامه داد: مشکل اساسی وجود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهر تهران است و این فیلتر‌های دوده می‌توانند برای کاهش میزان ذرات خودروهای دیزلی کارآیی خوبی  داشته باشند.

    رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل به سختی انجام می‌شود، چراکه قیمت‌های نوسازی بسیار بالا است مانند قیمت یک اتوبوس گازسوز که حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان است و براساس مصوبه طرح نوسازی، حدود 202 اتوبوس باید از چرخه تردد خارج شوند و این موضوع به دلیل افزایش قیمت‌ها هنوز نهایی نشده است.

    وی افزود: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده است و نصب فیلتر دوده بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای خودور‌های در حال تردد است که شهرداری‌ها باید آن را اجرا کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو