فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

قیمت گذاری خودرو آزاد نخواهد شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: قیمت گذاری خودرو همچنان توسط کمیته قیمت گذاری انجام می شود و آزادسازی قیمت گذاری خودرو کذب است.

قیمت گذاری خودرو آزاد نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، شهرام میرآخورلو با اشاره به سفته بازی و تغییر قیمت خودرو تصریح کرد: به دنبال افزایش تولید خودرو توسط شرکت های خودروسازی شاهد افزایش این کالا در بازار بودیم اما ورود دوباره سفته بازها موجب شده تا قیمت کالا طی روزهای اخیر گران شود.این مقام مسوول بیان کرد: انتشار اخباری از سوی دلال ها مبنی بر اینکه افزایش تولید خودرو خبری کذب است توانسته اند در بازار تغییرات قیمتی ایجاد کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/24219


    مجوز افزایش 25درصدی قیمت خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق استراتژی و برنامه‌ریزی ایران خودرو گفت: خودروسازان امسال مجوز افزایش قیمت 20 تا 25 درصدی را دریافت کرده‌اند در حالی که افزایش هزینه‌های تولید بالای 100 درصد بوده است. حمیدرضا تقوی نژاد افزود: صنعت خودرو روزانه 10میلیون قطعه و شش هزار دستگاه خودرو تولید می کند و بر اساس آخرین آمار در اسنفد سال گذشته 97 درصد تقاضای بازار کشور را پوشش می دهد.
    وی اشتغال زایی بالا را از دیگر ویژگی صنعت خودرو دانست و افزود: از تولید هر دستگاه خودرو 8 دهم شغل مستقیم و 1،2 دهم شغل غیر مستقیم ایجاد می شود. تقوی نژاد گفت: سال 2011 تولید ایران به یک میلیون و 670 هزار دستگاه یعنی بالاترین رقم خود رسید و ما را در جایگاه سیزدهم تولید خودروی دنیا قرار داد.
    http://www.asrekhodro.com/News/24211

    سازمان حمایت مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو است
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو همچنان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. محسن صالحی نیا با اشاره به بحث های مطرح شده در خصوص واگذاری قیمت گذاری خودرو از سازمان حمایت به سایر نهادها و تشکل های مرتبط گفت: قرار نیست وظیفه قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت یا نهاد دیگری واگذار شود و مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو همچنان سازمان حمایت است.
    وی متذکر شد: البته به طور طبیعی بسیاری از بنگاه ها در تعیین قیمت ها نظر متفاوتی از این سازمان دارند و همیشه اینطور نبوده است که نظرات این دو بخش موافق یکدیگر باشد،اما در نهایت هر دو طرف در تعیین قیمت ها به یک توافق کلی می رسند.
    وی همچنین در خصوص افزایش مجدد قیمت خودرو تا پایان سال ،افزود: تمام تلاش ما در جهت کاهش قیمت نهاده های مرتبط با تولید است و در این رابطه برای کاهش قیمت کالاهای پتروشیمی،فولاد ،مس ،آلومینیم و سایر مواد مربوط به تولید خودرو قواعدی تنظیم شده است تا هر چه بیشتر به تحقق این امر کمک کند.
    وی تاکید کرد: با اقداماتی که در سطح بورس کالا صورت گرفته و همچنین با ثباتی که در نرخ ارز مبادلاتی بوجود آمده ، سعی براین است قیمت های تعیین شده برای خودروها با در نظر گرفتن قیمت نهاده ها و مواد مرتبط با تولید صورت گیرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/24212

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو